Řízení požadavků na IT v pojišťovací společnosti

Název práce: Řízení požadavků na IT v pojišťovací společnosti
Autor(ka) práce: Dvorský, Petr
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Jungmannová, Barbora
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
První část práce se zabývá teoretickými znalostmi, tedy vymezením pojmů a doporučeními z oblasti požadavkového řízení. Druhá část práce je zaměřena na identifikaci, analýzu a následný návrh řešení problémů, vznikajících při práci s požadavky. Metody pro identifikaci problémů jsou uskutečněný workshop, zúčastněné pozorování a rozhovory se zaměstnanci IT úseku pojišťovny. Výstupem této práce jsou návrhy zlepšení správy požadavků, z nichž některé se mi již podařilo v Kooperativě aplikovat. První z návrhů, který byl aplikován, je vytvoření knihovny procesů. Dále, ze čtyř různých druhů prioritizace byla vybrána a použita metoda, kterou definuje ITIL. Dalšími výstupy jsou návrh nového uživatelského rozhraní požadavkového softwaru a započetí navrhování Change Advisory Board, které je oproti ITIL rozšířené o další funkce. Dále bylo zřízeno ddělení business konzultantů, které má za úkol efektivně sbírat požadavky klientů a byly vytvořeny podpůrné dokumenty pro toto oddělení.
Klíčová slova: Požadavek; ITIL; prioritizace; podnikový informační systém; proces
Název práce: IT requirements management of insurance company
Autor(ka) práce: Dvorský, Petr
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Jungmannová, Barbora
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The first part of thesis deals with theoretical knowledge, thus defining the concepts of recommendations from the field of requirements management. The second part focuses on the identification, analysis and subsequend design solutions to problems arising from working with the requirements. Methods for identifying problems are carried out workshop, participant observation and interviews with employees from the IT sector of the insurance company. The outputs of this work are proposals for improving requirements management, some of them are successfully applied in Kooperativa. The first draft, which was applied to create a process library. Further, of four different types of prioritization was selected and applied method that is defined by ITIL. Other outputs are design of new user interface of requirements software and starting to design a Change Advisory Board, which is compared to ITIL enhanced with additional features. Further was established Business Consultant Department, which has task of efficiently collecting client requirements and the supporting documents were created for this department.
Klíčová slova: Requirement; prioritization,; process; enterprise information system; ITIL

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 12. 2015
Datum podání práce: 28. 4. 2016
Datum obhajoby: 1. 2. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57060/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: