Vývoj konceptu strategie "Modrých oceánů"

Název práce: Vývoj konceptu strategie "Modrých oceánů"
Autor(ka) práce: Chiziţcaia, Oxana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Doucek, Petr
Oponenti práce: Novotný, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předmětem této diplomové práce jsou dva pojmy, start-up a strategie Modrých oceánů. Konkrétním cílem je provést charakteristiku vývoje uvedené strategie a pojmu start-up s následnou analýzou klíčových faktorů úspěchů start-upů v korespondenci na strategii. Výstupním cílem je formulovat doporučení na konkrétní podnikatelský segment, investory. Výše uvedené primární pojmy diplomové práce jsou prvotně definovány a následně integrovány z hlediska praktické analýzy ve vybraných start-upech, z čehož vychází i konstrukce této práce. Práce byla rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a mapuje vývoj uvedeného strategického konceptu v čase, dle primárních publikací autorů strategie. Dále je představeno aktuální vnímání označení start-up a navazující klíčové faktory. Následná praktická část prostřednictvím analýzy a komparace transformuje uvedená teoretická východiska do praxe. V této části jsou primárně představeny start-upy Crowdholding a Emuj a následně jsou zhodnoceny klíčové faktory úspěchů těchto start-upů. V další části je pak realizováno zhodnocení faktorů jejich úspěšnosti z hlediska klíčových aspektů strategie Modrých oceánů. Výstupem jsou pak doporučení pro případné investory z hlediska jejich možných polemik nad podnikatelskými záměry. Závěr práce shrnuje jak teoretickou, tak také praktickou část celé práce.
Klíčová slova: start-up; konkurence; rudý oceán; modrý oceán; strategie; analýzy; investice; investoři; Emuj ; Crowdholding; klíčové faktory úspěchu
Název práce: Development of concept Blue Ocean strategy
Autor(ka) práce: Chiziţcaia, Oxana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Doucek, Petr
Oponenti práce: Novotný, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The subject of this thesis are two terms, start-ups and strategies blue oceans. The aim is therefore to realize characteristic development of the strategy and the concept of start-up and subsequent analysis of the key success factors of start-ups, in correspondence to the strategy. Output objective is to formulate recommendations on the business segment, investors. The above primary terms are initially defined and subsequently integrated in terms of the practical analysis selected start-ups, which is also based design of this work. The work was divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part identifies and traces the development of the strategic concept at the time, according to the primary authors of publications strategy. Then I present the designation start-up and subsequent key factors. Subsequent practical part is converted, through analysis and comparison, theoretical background in practice. This section presents the start-ups Crowdholding and Emuj and subsequently evaluated their key success factors. In another part I implements assessment of the factors of their success in terms of key aspects of the Blue Ocean strategy. Outputs are recommendations for potential investors in terms of controversy over business plans. The conclusion summarizes the theoretical and practical part of the thesis.
Klíčová slova: Crowdholding; analysis; start-up; competition; Strategy; key success factors; investment; Emuj; investors; Blue Ocean; Red Ocean

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 3. 2016
Datum podání práce: 15. 12. 2016
Datum obhajoby: 2017

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: