Podnikání českých firem na čínském trhu
Název práce: | Podnikání českých firem na čínském trhu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Skála, Ondřej |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Kešner, Martin |
Oponenti práce: | Bejkovský, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá podnikatelským prostředím v Číně z pohledu českých firem.
V teoretické části jsou představeny oblasti, o kterých by měl každý podnikatel, který uvažuje
o exportu do Číny, znát základní informace.
Nejdříve je představena ekonomická situace Číny z historického i současného pohledu a její
spolupráce s Českou republikou. Následně jsou blíže popsané obory, které stále představují
příležitosti pro české podniky a také zmapována účast českých podniků na čínském trhu.
Dále se práce zaměřuje na popsání možností, jak na čínský trh vstoupit a také na to, jak
s čínskou protistranou jednat. Čínská kultura je z evropského pohledu velmi odlišná a pro
české podnikatele představuje možná nedorozumění a podnikatelské problémy.
V praktické části práce jsou potom popsány zkušenosti několika českých firem s čínským
trhem a také rady, které si mohou odnést společnosti, které by zde chtěly také podnikat. Na
závěr práce je sepsáno doporučení pro podnikatele, které vychází z rozhovorů a dotazníků
mezi českými exportními manažery zabývající se obchodem s Čínou. |
Klíčová slova: | doporučení; obchod; Čína; příležitosti |
Název práce: | Business of Czech companies in the China |
---|---|
Autor(ka) práce: | Skála, Ondřej |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Kešner, Martin |
Oponenti práce: | Bejkovský, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This master thesis is focused on business environment in China from the perspective of
Czech companies. The theoretical part represents basic informations that are good to know
for every entrepreneur who is thinking about exporting to China.
First, it introduces chinese economic situation from historical and contemporary perspective
and its cooperation with the Czech Republic. Subsequently there is a describtion of
industries, which still bring opportunities for Czech companies. At the end this part maps the
participation of Czech companies in the Chinese market.The second part of the theory
focuses on describing the opportunities to enter the Chinese market and also on how to deal
with Chinese enterpreneurs. From European perspective is Chinese market still very
different and it could lead to misunderstandings and business problems.
Practical part of the work is to focus on a few Czech companies to describe their experience
with the Chinese market and highlight the advice for other companies. Final part includes
selected recommendations for enterpreneurs, which are based on interviews and
questionnaires of Czech export managers dealing with China. |
Klíčová slova: | recommendation; opportunities; business; China |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 11. 10. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 5. 2016 |
Datum obhajoby: | 2. 2. 2017 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/54672/podrobnosti |