Konkurence a koncentrovanost v českém bankovnictví s využitím Competitive Intelligence

Název práce: Konkurence a koncentrovanost v českém bankovnictví s využitím Competitive Intelligence
Autor(ka) práce: Matyášová, Daniela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Blahová, Naďa
Oponenti práce: Brada, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřena na konkurenci a koncentrovanost českého bankovního trhu s využitím nástrojů Competitive Intelligence pro udržení a získání konkurenční výhody. Hodnocení koncentrace na tuzemském bankovním trhu je založené na výsledcích ukazatelů, jako je koncentrační poměr a Herfindahl - Hirschmanův Index. Na základě zjištěné míry konkurence panující mezi subjekty působícími v tomto segmentu je pozornost věnována procesu konkurenčního zpravodajství, Competitive Intelligence, jehož vhodnou implementací do firemní struktury si banka může zabezpečit získání a ponechání konkurenční výhody. Nastíněny jsou možné oblasti zájmů, jejichž systematický monitoring bance umožňuje přijetí včasných opatření reagujících na pozměněnou strategii konkurentů i směřujících ke zlepšení vztahu s klienty.
Klíčová slova: konkurenční zpravodajství ; koncentrace; banka; konkurence
Název práce: Competition and concentration of the Czech banking market using the Competitive Intelligence
Autor(ka) práce: Matyášová, Daniela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Blahová, Naďa
Oponenti práce: Brada, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on the competition and concentration of the Czech banking market, using the Competitive Intelligence tools to gain and maintain the competitive advantage. Assessment of the domestic banking market concentration is based on the results of indicators, such as the concentration ratio and Herfindahl Hirschman Index. On the basis of the degree of the competition among the subjects in this segment the attention is given to the process of the Competitive Intelligence which, if implemented properly in the company structure, ensures the bank to gain and maintain the competitive advantage. Possible areas of interest are also mentioned, systematic monitoring of these areas enables the bank to take timely actions responding to changes in the competitor strategy and leading to improve relationships with clients.
Klíčová slova: concentration; Competitive Intelligence; bank; competition

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Bankovnictví a pojišťovnictví
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra měnové teorie a politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 2. 2016
Datum podání práce: 9. 1. 2017
Datum obhajoby: 1. 2. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56535/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: