Využití online marketingu v prostředí čínského trhu

Název práce: Využití online marketingu v prostředí čínského trhu
Autor(ka) práce: Kotalová, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Glockner, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá tématem využití online marketingu jako marketingové strategie v rámci čínského online spotřebitelského trhu. Cílem je zjistit, jakou roli hraje online marketing v životě čínského spotřebitele, jak ovlivňuje proces nákupního rozhodování daného spotřebitele a zda čínské tržní prostředí disponuje předpoklady pro rozvoj online marketingu. Jedná se o analýzu specifik online marketingu v prostředí čínského trhu ve spojení s charakteristikou čínských digitálních spotřebitelů. Díky této analýze je možno identifikovat příležitosti, které z tohoto vztahu mohou vyplynout pro obchodníky na čínském B2C trhu. Rovněž nabízí možnost porovnání chování čínských digitálních spotřebitelů s českou online spotřebitelskou komunitou, čímž usnadňuje tuzemským firmám pochopení specifik čínského online trhu a případnou adaptaci své strategie pro tento trh. Práce je doplněna o dotazníkové šetření zkoumající specifika výše zmiňované české online spotřebitelské komunity.
Klíčová slova: online marketing; čínský trh; guerilla marketing; word-of-mouth; mobilní marketing; sociální sítě; e-commerce; B2C; digitální spotřebitel
Název práce: The use of online marketing in the Chinese market environment
Autor(ka) práce: Kotalová, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Glockner, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the use of online marketing as a marketing strategy on the Chinese online consumer market. The aim is to find out what role online marketing plays in the life of Chinese consumers, how it influences the consumer's decision-making process and whether the Chinese market offers prerequisites for the development of online marketing. It is an analysis of the specifics of online marketing in the Chinese market environment together with the characteristics of Chinese digital consumers. Thanks to this analysis, it is possible to identify the opportunities that this relationship may bring to merchants on the Chinese B2C market. The analysis also offers the comparison of the behaviour of Chinese digital consumers and the Czech online consumer community, which enables Czech businesses to understand the specifics of the Chinese online market and eventually be able to adapt their strategy for this market. A questionnaire examining the specifics of the Czech online consumer community is a part of this thesis.
Klíčová slova: guerilla marketing; word-of-mouth; mobile marketing; social media; digital consumer; B2C; Chinese market; online marketing; e-commerce

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 1. 2016
Datum podání práce: 28. 4. 2017
Datum obhajoby: 29. 5. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55864/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: