Analýza podpory cestovního ruchu na příkladu Bavorské centrály cestovního ruchu

Název práce: Analýza podpory cestovného ruchu na príklade Bavorskej centrály cestovného ruchu
Autor(ka) práce: Hanušniak, Oliver
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Herget, Jan
Oponenti práce: Stojanová, Kamila
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Práca približuje fungovanie a podporu cestovného ruchu v destinácii Bavorsko. V teoretickej časti hľadá správnu definíciu destinácie cestovného ruchu spomedzi mnohých predstavených. Ďalej približuje úlohy organizácie destinačného manažmentu, ktorá sa stará o riadenie a propagáciu každej destinácie. Keďže Bavorsko kladie veľký dôraz na svoju značku a konkurencieschopnosť, práca popisuje aj tieto pojmy na úrovni teórie. Niektoré aktuálne výskumy sú taktiež prezentované. Praktická časť predstavuje destináciu Bavorsko s jej silnými, ako aj slabými stránkami. Značná pozornosť je pomocou tabuliek a grafov venovaná návštevnosti tejto destinácie, ktorá v poslednej dobe zaznamenáva stabilný nárast a hľadá príčiny tohto trendu. Tie vidí hlavne v bezpečnostnej situácii v niektorých tradičných dovolenkových destináciách a v silnej aktivite Bavorskej centrály cestovného ruchu, ktorej činnosť je popísaná v poslednej časti práce.
Klíčová slova: Bavorsko; destinácia; cestovný ruch; Bayern TOURISMUS MARKETING; manažment; marketing
Název práce: Analýza podpory cestovního ruchu na příkladu Bavorské centrály cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Hanušniak, Oliver
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Herget, Jan
Oponenti práce: Stojanová, Kamila
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Práce přibližuje fungování a podporu cestovního ruchu v destinaci Bavorsko. V teoretické části hledá správnou definici destinace cestovního ruchu z mnoha pohledů. Dále přibližuje úkoly organizace destinačního managementu, která se stará o řízení a propagaci každé destinace. Protože Bavorsko klade velký důraz na svou značku a konkurenceschopnost, práce popisuje i tyto pojmy na úrovni teorie. Některé aktualní výzkumy jsou taktéž prezentovány. Praktická část představuje destinaci Bavorsko s jejími jak silnými, tak i slabými stránkami. Značná pozornost je pomocí tabulek a grafů věnovaná návštěvnosti této destinace, která v poslední době zaznamenává stabilní nárůst a hledá příčiny tohoto trendu. Ty vidí hlavně v bezpečnostní situaci v některých tradičních dovolenkových destinacích a v silné aktivitě Bavorské centrály cestovního ruchu, jejíž činnost je popsaná v poslední části práce.
Klíčová slova: manažment; Bavorsko; marketing; destinace; cestovní ruch; Bayern TOURISMUS MARKETING
Název práce: Analysis of Bavarian Tourism Office assistance to tourism
Autor(ka) práce: Hanušniak, Oliver
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Herget, Jan
Oponenti práce: Stojanová, Kamila
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This thesis describes the functioning and assistance of tourism in destination Bavaria. In the theoretical part it searches across many introduced for the right definition of tourism destination. Further it expounds the roles of destination management organization, which takes care of managing and promoting each destination. Because Bavaria puts a lot of effort in their brand and competitivness, the thesis describes these terms on the theoretical level as well. Some present studies are presented too. The analytical part introduces the destination Bavaria with its strenghs and weaknesses. Great attention is paid to attendance, with help of tables and graphs, that has recently seen a significant growth and looks for the causations of this trend. It sees them mostly in the safety situation in some traditional holiday destinations and in the strong activity of Bavarian tourism agency, which functioning is described in the last part of the thesis.
Klíčová slova: destination; marketing; Bayern TOURISMUS MARKETING; tourism; Bavaria; management

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 9. 2015
Datum podání práce: 30. 9. 2016
Datum obhajoby: 29. 5. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/54402/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: