Obchodní a kulturní špecifiká Izraele

Název práce: Obchodné a kultúrne špecifiká Izraele
Autor(ka) práce: Mihalíková, Silvia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Křenková, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Hlavným cieľom mojej bakalárskej práce je charakterizovať Izrael po jej ekonomickej, kultúrnej a obchodnej stránke. Prvá kapitola sa zaoberá základnou charakteristikou Izraela, hlavne geografickým podmienkam a demografickým údajom, histórii prisťahovalectva, náboženským skupinám, štátnemu zriadeniu a právnemu systému, štátnym symbolom a praktickým informáciám. Druhá kapitola je zameraná na ekonomickú charakteristiku Izraela, kde analyzujem základné makroekonomické ukazovatele, zahraničný obchod Izraela a vzájomný obchod s Českou republikou. V tretej kapitole charakterizujem izraelskú kultúru a jej vplyv na obchodné jednanie. Štvrtá kapitola je výsledok dotazníkového šetrenia a rozhovorov, ktoré mi poskytli zástupcovia slovenských a českých firiem.
Klíčová slova: Izrael; Geert Hofstede; obchod; kultúra; ekonomika; obchodné jednanie
Název práce: Obchodní a kulturní špecifiká Izraele
Autor(ka) práce: Mihalíková, Silvia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Křenková, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Hlavním cílem mé práce je charakterizace Izraele po její ekonomické, kulturní a obchodní stránce. První kapitola se zabývá základní charakteristikou Izraele, hlavně geografických podmínek a demografických údajů, historie přistěhovalectví, náboženských skupin, státního zřízení a právního systému, státního symbolu a praktických informací. Druhá kapitola je zaměřena na charakteristiku ekonomiky Izraele, kde analyzuji základní makroekonomické ukazatele, zahraniční obchod Izraele a vzájemný obchod s Českou republikou. Ve třetí kapitole charakterizuji izraelskou kulturu a její vliv na obchodní jednání. Čtvrtá kapitola představuje výsledek dotazníkového šetření a rozhovorů, které mi poskytli zástupci slovenských a českých firem.
Klíčová slova: Geert Hofstede; kultura; Izrael; obchod; ekonomika; obchodní jednání
Název práce: Business and Cultural Specifics of Israel
Autor(ka) práce: Mihalíková, Silvia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Křenková, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The main aim of my bachelor thesis is to characterize economic, cultural and business aspects of Israel. The first chapter is devoted to the basic characteristics of Israel, specifically to geographic conditions, demographic data, history of immigration,religious gropus, state establishment and legal system, national emblems, practical information. The second chapter is aimed at economic characteristics of Israel, which includes an analysis of the basic macroeconomic indicators, foreign trade of Israel and the trade with the Czech Republic. The third chapter is devoted to the culture of Israel and its influence of the business negotiations. The fourth chapter is the result of the questionnaire survey and interviews with the representatioves of the Slovak and Czech companies.
Klíčová slova: business negotiations; Geert Hofstede; business; Israel; culture; economics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 6. 2016
Datum podání práce: 15. 4. 2017
Datum obhajoby: 22. 5. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57868/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: