Strategická analýza podniku

Název práce: Strategická analýza podniku
Autor(ka) práce: Plášilová, Pavla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Fiala, Roman
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se věnuje strategické analýze podniku. Cílem diplomové práce je analyzovat okolí firmy a odhalit trendy v odvětví. Pomocí metod strategické analýzy jsou vyhodnoceny externí a interní faktory ovlivňující fungování zkoumaného podniku. Na základě výsledků provedených metod jsou navržena strategická dopo-ručení a parametry nového produktu. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a aplikační část. Teoretická část pojednává o strategickém řízení, vybraných metodách strategické analýzy včetně strategie modrého oceánu. V aplikační části jsou využity teoretické poznatky. Pro analýzu externího prostředí byla vyžita PEST analýza a analýza odvětví. Interní prostředí podniku bylo analyzováno pomocí vnitřních zdrojů a finanční analýzy. K odhalení preferencí zákazníků bylo provedeno dotazníkové šetření. Obraz strategie byl vykreslen vůči konkurenci pomocí hodnotové křivky. Syntézou aplikační části je SWOT analýza. Závěrem práce je vytvořena vize nového produktu a jsou navržena strategická doporučení. Výstupy z analýz a zjištěné informace jsou využitelné při rozhodování managementu vydavatelství.
Klíčová slova: strategický management; strategická analýza; analýza odvětví; hodnotová křivka; SWOT
Název práce: Strategic Analysis of an Enterprise
Autor(ka) práce: Plášilová, Pavla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Fiala, Roman
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the strategic analysis of the company. The aim of this thesis is to analyze the environment of the company and to reveal trends in the industry. By using the methods of strategic analysis, external and internal factors affecting the business operation of enterprise are identified. Based on the results of the implemented methods, the strategic recommendations and parameters of the new product are proposed. The thesis is divided into the theoretical and application part. The theoretical part deals with strategic management, selected methods of strategic analysis including the strategy of the blue ocean. In the application section, the theoretical knowledge is used. PEST analyzes and industry analyzes were used to analyze the external environment. The internal environment of the company was analyzed by using of internal resources and financial analysis. A questionnaire survey was conducted to reveal customer preferences. An image of the strategy against the competition was drawn by using the value curve. The synthesis of the application part is SWOT analysis. In the end, the vision of a new product is created and strategic recommendations are proposed. The outputs of the analyzes and the information found are useful for the decision making of the publishing management.
Klíčová slova: industry analysis; strategic management; value curve; strategic analysis; SWOT

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 3. 2015
Datum podání práce: 28. 4. 2017
Datum obhajoby: 12. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/52131/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: