Daňové aspekty reklamy a marketingových akcí

Název práce: Daňové aspekty reklamy a marketingových akcí
Autor(ka) práce: Cvrková, Simona-Estrella
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Marková, Hana
Oponenti práce: Vybíral, Roman
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato Bakalářská práce se zabývá reklamou a marketingovými akcemi z právního a daňového pohledu. Práce popisuje legislativní rámec úpravy reklamy a marketingových akcí, včetně stručného historického exkurzu do právních úprav této problematiky. V části popisující právní úpravu se práce dotýká i aktuálních témat spojených s internetovou reklamou a zdroji pro její analýzu, které v některých případech přesahují do problematiky ochrany osobních údajů. V další části se práce zabývá právní úpravou norem souvisejících s daněmi a daňovou povinností přímo spojenou s reklamou a marketingovými akcemi. V této oblasti práce popisuje převážně daň z příjmu a téma daňově uznatelných nákladů souvisejících s tématem práce, dále potom reklamu a marketingové akce v souvislostech zákona o dani z přidané hodnoty. Výsledky teoretické části jsou prezentovány v pohledu na reálnou praxi reklamy a marketingových akcí včetně zhodnocení konkrétních příkladů z každodenního obchodního života a jejich správného zatřídění v rámci daňově uznatelných nákladů a dalších právních aspektů, které s těmito produkty souvisí.
Klíčová slova: daň z příjmů; daň; reklama; DPH
Název práce: Tax aspects of advertising and marketing actions
Autor(ka) práce: Cvrková, Simona-Estrella
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Marková, Hana
Oponenti práce: Vybíral, Roman
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis is concerned with advertising and marketing actions from legal and tax point of view. The thesis describes the legislative framework of advertising and marketing actions, including a concise historical digression into the legal regulation of this issue. In the part describing the legal regulation, the work also touches on topical issues related to internet advertising and resources for its analysis, which in some cases go beyond the issue of personal data protection. In the next part the thesis deals with legal regulation of tax-related norms and tax obligations directly related to advertising and marketing actions. In this area the work describes mainly the income tax and the topic of tax-deductible costs related to the topic of work, as well as advertising and marketing actions in the context of the Value Added Tax Act. The results of the theoretical part are presented in the perspective of the real practice of advertising and marketing events, including the evaluation of concrete examples of everyday business life and their correct classification within the tax-deductible costs and other legal aspects related to these products.
Klíčová slova: income tax; tax; advertising; VAT

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra podnikového a evropského práva

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 6. 2017
Datum podání práce: 30. 9. 2017
Datum obhajoby: 1. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/58525/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: