Česká republika jako země původu zboží – zaměřeno na vybraný segment

Název práce: Česká republika jako země původu zboží – zaměřeno na vybraný segment
Autor(ka) práce: Naisarová, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Horáková, Miroslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce je rozdělena na teoretickou a aplikační část. Teoretická část práce obsahuje úvod do tématiky země původu a terminologii pojmů. Aplikační část práce uplatňuje zjištěné poznatky přímo v kontextu České republiky a společností vybraného segmentu. Kromě představení samotné koncepce země původu (Country of origin), jako jednoho z klíčových elementů ovlivňující chování spotřebitele, si práce klade za cíl analyzovat Českou republiku, jako zemi původu zboží. Na základě zjištěných informací, autorka hledá atraktivní segment pro formování značky Česká republika, v němž firmy dosahují konkurenční výhody právě díky použití země původu při propagaci svého zboží. Smyslem práce je na základě zjištěných informací, zhodnotit míru, kvalitu a využití země původu zboží v marketingových strategiích vybraných firem, a také k propagaci odvětví ze strany státu. Výstupem této práce jsou pak doporučení pro zefektivnění komunikace České republiky, jako země původu zboží daného segmentu.
Klíčová slova: Marketingový mix; Marketingová strategie; Nation Branding; Sklářství; Země původu zboží
Název práce: The Czech Republic as country of origin of products – concentrated on chosen segment
Autor(ka) práce: Naisarová, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Horáková, Miroslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is divided into theoretical and application part. The theoretical part includes an introduction to subject of country of origin and terminology. The application part implements the discovered findings in the context of the Czech Republic and chosen segment. The essential objective of this thesis is introducing the concept of Country of Origin as one of the key elements defining consumer behaviour. Another goal is to find an attractive segment for successful branding of the Czech Republic, while drawing benefits from the use of the country of origin by companies. This thesis also analyses the impact of country of origin on the marketing strategies of selected companies and the image of the Czech Republic as country of origin of products in chosen segment. The output of this theses are adjustments recommendations of communication of the Czech Republic, as the country of origin of the goods of the chosen segment.
Klíčová slova: Country of origin; Glassmaking; Marketing mix; Marketing strategy; Nation Branding

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 4. 2017
Datum podání práce: 28. 4. 2017
Datum obhajoby: 6. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55865/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: