Vnímání internetové reklamy v české internetové populaci a její segmentace

Název práce: Vnímání internetové reklamy v české internetové populaci a její segmentace
Autor(ka) práce: Kostelník, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Závada, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat vnímání internetové reklamy českou internetovou populací a její následná segmentace, aby mohla tato práce přinést doporučení, jak co nejúčinněji a nejefektivněji využívat nástrojů internetové reklamy v českém internetovém prostředí. Práce je rozdělena do tří částí - teoretické, metodologické a praktické. V teoretické části je popsáno prostředí internetové reklamy, definovány základní pojmy a popsány výzkumné metody využité v práci. Metodologická část důkladně popisuje a zdůvodňuje veškeré použité metody v praktické části. Poslední praktická část získává hlubší poznatky o vnímání internetové reklamy za pomoci hloubkových polostrukturovaných rozhovorů, které jsou dále rozváděny a ověřovány s využitím vlastního dotazníkového kvantitativního výzkumu, který je reprezentativní na celou českou internetovou populaci. Získaná data jsou využita k odkrytí segmentů v české internetové populaci za pomoci faktorové a shlukové analýzy a následně jsou s využitím kontingenčních tabulek rozvíjeny profily odkrytých segmentů. S využitím všech poznatků jsou v závěrečné kapitole práce shrnuta doporučení, jak nejlépe využívat jednotlivé typy internetové reklamy a jak co nejúčinněji a nejefektivněji oslovit jednotlivé odkryté segmenty.
Klíčová slova: segmentace trhu; deskriptivní analýza; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum; internetová reklama
Název práce: Perception of Online Advertising in the Czech Online Population and its Segmentation
Autor(ka) práce: Kostelník, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Závada, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master´s thesis aims to analyse the perception of online advertising by the Czech online population and its subsequent segmentation to provide recommendations on how to efficiently use online advertising tools in the Czech internet environment. The thesis is divided into three parts - theoretical, methodological and practical. The theoretical part describes the online advertising environment as such, defines the basic concepts and describes research methods used in the thesis. The methodological part delves deeper into these methods and justifies the reasons behind using them. Finally, the practical part offers detailed insights into the perception of online advertising through in-depth semi-structured interviews that have been further elaborated on and verified using the author´s own questionnaire-based quantitative research, representing the entire Czech online population. The obtained data is used to uncover segments in the Czech online population by means of factor and cluster analyses, after which the profiles of the segments are characterised using the contingency tables. Building on the findings, the final chapter provides recommendations on how best to use different types of online advertising and how to address the individual segments in the most efficient way.
Klíčová slova: online advertising; qualitative research; quantitative research; market segmentation; descriptive analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 6. 2015
Datum podání práce: 5. 5. 2017
Datum obhajoby: 13. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57604/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: