Inkluze a její předpokládané sociálně-ekonomické dopady na základních školách v ČR v roce 2016

Název práce: Inkluze a její předpokládané sociálně-ekonomické dopady na základních školách v ČR v roce 2016
Autor(ka) práce: Krákora, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Barák, Vladimír
Oponenti práce: Krebs, Vojtěch
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá inkluzí na základních školách v České republice a snaží se odhadnout předpokládané sociálně-ekonomické dopady. V teoretické části práce jsou definovány pojmy, jako je integrace a inkluze, jsou předloženy informace o současném legislativním nastavení týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a v neposlední řadě práce představuje norský a finský systém speciálního vzdělávání. Praktická část nejprve přichází na základě makroekonomických dat s výsledky, že inkluze můžeme mít pozitivní ekonomické dopady při dostatečné investici peněžních prostředků a vhodně nastavených podmínkách. Další část práce pomocí vlastního dotazníkového šetření přichází se zjištěním, že právě podmínky nejsou v České republice pro inklinované osoby tohoto procesu vhodně nastaveny.
Klíčová slova: základní školy; trh práce; speciální školství ; integrace; vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; nezaměstnanost
Název práce: Inclusion and Its Expected Social-economic Impacts at Elementary Schools in the Czech Republic in 2016
Autor(ka) práce: Krákora, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Barák, Vladimír
Oponenti práce: Krebs, Vojtěch
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with inclusion at elementary schools in the Czech Republic and tries to estimate expected social-economic impacts. In the theoretical part of the thesis terms such as integration and inclusion are defined, then the current legislationrelating to the education of pupils with special educational needs is described and last but not least the system of the Norwegian and the Finnish special education is presented. Firstly, the practical part shows based on macroeconomic data that inclusion may have positive economic impacts on assumption that sufficient financial sources are invested and appropriate conditions are set up. Finally, the results of the own questionnaire surveyproving that the appropriate conditions are not set up for the persons concerned in the Czech Republic.
Klíčová slova: unemployment; elementary schools; special educational needs; labor market; eduacation; special education; inclusion; integration

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářské a sociální politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 3. 2017
Datum podání práce: 31. 5. 2017
Datum obhajoby: 29. 5. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61364/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: