Body image a jeho využití v marketingový komunikaci na sociálních sítích

Název práce: Body image a jeho využitie v marketingovej komunikácií na sociálnych sieťach
Autor(ka) práce: Poláková, Adriana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Krupiková, Michaela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
V dnešnej dobe je na ľudí vyvíjaný tlak, aby za každých okolností vyzerali dokonale. Z reklám, médií a čím ďalej intenzívnejšie aj zo sociálnych sietí je predostieraný ideálny body image, prototyp krásy, za ktorým sa ženie čoraz viac ľudí. Hlavným cieľom tejto práce je zistiť dopad vnímania body image na nákupné rozhodovanie spotrebiteľov. Zameranie tejto práce je na mladú generáciu, na ktorú vo veľmi veľkej miere, nie len v rámci socializácie, pôsobia moderné technológie. Preto je vedľajším cieľom práce aj potvrdiť vplyv sociálnych sietí na vnímanie ideálu krásy, a jeho prezentáciu modelkami a celebritami v reklamných kampaniach. V teoretickej časti je základné oboznámenie s marketingovou komunikáciou, pod ktorú spadajú aj sociálne siete. Taktiež je priblížený pojem body image a spotrebné správanie. V praktickej časti je výskum uskutočnený kvantitatívne pomocou sekundárneho a primárneho výskumu. Kvalitatívny výskum je spracovaný cez interview.
Klíčová slova: médiá; marketingová komunikácia; body image; sociálne siete
Název práce: Body image a jeho využití v marketingový komunikaci na sociálních sítích
Autor(ka) práce: Poláková, Adriana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Krupiková, Michaela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
V dnešní době je na lidi vyvíjen tlak, aby za všech okolností vypadaly dokonale. Z reklam, médií a čím dál intenzivněji i ze sociálních sítí je předkládán ideální body image, prototyp krásy, za kterým se žene stále více lidí. Hlavním cílem této práce je zjistit dopad vnímání body image na nákupní rozhodování spotřebitelů. Zaměření této práce je na mladou generaci, na kterou ve velmi velké míře, nejen v rámci socializace, působí moderní technologie. Proto je vedlejším cílem práce i potvrdit vliv sociálních sítí na vnímání ideálu krásy, a jeho prezentaci modelkami a celebritami v reklamních kampaních. V teoretické části je základní seznámení s marketingovou komunikací, pod kterou spadají i sociální sítě. Také je přiblížen pojem body image a spotřební chování. V praktické části je výzkum prováděný kvantitativně pomocí sekundárního a primárního výzkumu. Kvalitativní výzkum je zpracován přes interview.
Klíčová slova: marketingová komunikace; body image; média; sociální síte
Název práce: Body image and it’s use in marketing communication on social media
Autor(ka) práce: Poláková, Adriana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Krupiková, Michaela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
In modern society is developed pressure, to look perfect in any circumstances. In advertisements, media, and now much more often in social media is presented ideal body image, protopyte of beaty, that many people chase. Mail goal of this thesis is to ascertain dependency of body image on customers shopping behavior. This thesis is focused on young generation, that is in great extent affected, not just in socialization, by modern technology. That is why additional goal of this thesis is to confirm effect of social media on perception of the ideal of beaty and its presentation by models and celebrities in ad campaign. In theoretical part is background knowledge of marketing communication, which includes social media. Also desribed body image and consumer´s behaviour. In practical part is quantitative research done by secondary and primary research. Qualitative research is processed through semistructured interview.
Klíčová slova: marketing communication; social media; body image; media

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 10. 2016
Datum podání práce: 14. 5. 2017
Datum obhajoby: 6. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59038/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: