Elektromobilita - trh a potenciál na území České republiky

Název práce: Elektromobilita - trh a potenciál na území České republiky
Autor(ka) práce: Krausová, Liliana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Březina, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá elektromobilitou - trhem a potenciálem v České republice. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit situaci a vývoj elektromobility na našem území a to z hlediska potenciálních zákazníků, majitelů elektromobilů, provozovatelů dobíjecích stanic, distributorů elektrické energie, automobilových výrobců, ministerstev a na základě porovnání vývoje prodejů, infrastruktury a státních stimulů vedoucích států na trhu s elektromobilitou. Práce je členěna na dvě části, přičemž první teoretická část uvádí do problematiky inovací, elektromobility a klíčových faktorů jejího úspěchu. Druhá část popisuje údaje o jednotlivých státech, zabývá se vlastním dotazníkovým šetřením a uvádí odpovědi expertů z rozhovorů. Závěrem je představen kompletní přehled motivů a bariér ke koupi elektromobilu nebo budování dobíjecí stanice, SWOT analýza elektromobilu a jeho prostředí a časová osa predikce vývoje elektromobility na našem území do roku 2030 s doporučenými cílovými skupinami pro společnost Porsche Česká republika, s.r.o.. Bylo zjištěno, že situace elektromobility na našem území je uspokojivá a že faktor cena je hlavním motivem (úspora N) i bariérou (cena vozu) jejího rozvoje. Elektromobilita se v České republice bude rozvíjet dále a téměř všichni věří v její potenciál.
Klíčová slova: dotazníkové šetření; potenciál; elektromobilita; inovace; infrastruktura
Název práce: Electromobility – market and potential in Czech Republic
Autor(ka) práce: Krausová, Liliana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Březina, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis deals with electromobility - market and potential in Czech Republic. The objective is to evaluate the situation and development of electromobility in Czech Republic via qualitative and quantitative research. That includes potential customers as well as owners of electric cars, operators of charging points, distributors of electricity, car manufactures and ministries. The basis is the comparison with leading countries in electromobility, including sales of electric cars, infrastructure and state incentives. The thesis consists of two parts. The theoretical part introduces innovations and challenges in electromobility and key factors of its success. The second part is analyzing details about individual countries empirically and via personal interviews with experts. Finally a complete overview of reasons and barriers for buying an electric car are presented together with building charging stations, a SWOT for electric cars, its infrastructure and timeline of perspective for the development of electromobility in the Czech Republic until 2030 with a recommendation of target groups for Porsche Česká republika, s.r.o.. It was found, that the situation of electromobility in Czech Republic is satisfactory and that the price is the main motive (cost savings) and barrier (price of the car) for the short-term growth. Electromobility will be developing in Czech Republic and has a great potential.
Klíčová slova: potential; electromobility; survey; infrastructure; innovation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 9. 2016
Datum podání práce: 17. 5. 2017
Datum obhajoby: 12. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/58565/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: