Analýza crowdfundingu v ČR, SR a v USA na příkladu porovnání podobných typů kampaní

Název práce: Analýza crowdfundingu v ČR, SR a v USA, na príklade porovnania podobných typov kampaní
Autor(ka) práce: Slúka, Aleš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Zimmermann, Pavel
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalárska práca sa venuje problematike crowdfundingu, relatívne novému spôsobu financovania s použitím moderných technológií. Ďalej sa zaoberá motiváciou investorov a autorov crowdfundingových projektov k jeho využitiu, porovnaním priebehu konkrétnych podobných kampaní vo vybraných štátoch a jeho vplyvu na celkovú úspešnosť kampane. Teoretická časť práce definuje crowdfunding ako taký, jeho typy, vlastnosti a technologické prostredie, v ktorom v súčasnosti pôsobí. Ďalej popisuje vybrané crowdfundingové platformy a ich špecifikácie, ktoré majú podstatný vplyv na štruktúru zákazníkov a investorov. Praktická časť bakalárskej práce sa zaoberá porovnaním odmenového crowdfundingu v Českej republike, Slovenskej republike a v USA. Výskum prebehol na základe štatistickej analýzy autorom zozbieraných dát a dotazníku, ktorý bol zameraný na zistenie informovanosti verejnosti v tuzemských podmienkach o crowdfundingu. Záver práce je venovaný formulácii poznatkov získaných z empirickej časti práce aplikovateľných pre lokálne prostredie.
Klíčová slova: web 2.0; ČR; SR; porovnanie kampaní; Reward-based crowdfunding; Startovač; HitHit; crowdsourcing; Crowdfunding; USA; Kickstarter; Indiegogo; crowdfundingová kampaň; motivácia
Název práce: Analýza crowdfundingu v ČR, SR a v USA na příkladu porovnání podobných typů kampaní
Autor(ka) práce: Slúka, Aleš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Zimmermann, Pavel
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalářská práce se věnuje problematice crowdfundingu, relativně novému způsobu financovaní s použitím moderních technologií. Dále se zaobírá motivací investorů a autorů crowdfundingových projektů k jeho využití, porovnáním průběhu konkrétních podobných kampaní ve vybraných státech a jeho vlivu na celkovou úspěšnost kampaně. Teoretická část práce definuje crowdfunding, jeho typy, vlastnosti a technologické prostředí, ve kterém v současnosti působí. Dále popisuje vybrané crowdfundingové platformy a jejich specifikace, které mají podstatný vliv na strukturu zákazníků a investorů. Praktická část bakalářské práce se zaobírá porovnáním odměnového crowdfundingu v České republice, Slovenské republice a v USA. Výzkum proběhl na základě statistické analýzy autorem sesbíraných dat a dotazníku, který byl zaměřený na zjištění informovanosti veřejnosti v tuzemských podmínkách o crowdfundingu. Závěr práce je věnovaný formulaci poznatků získaných z empirické časti práce aplikovatelných pro lokální prostředí.
Klíčová slova: SR; Kickstarter; porovnaní kampaní; ČR; crowdsourcing; Crowdfunding; USA; web 2.0; crowdfundingová kampaň; Indiegogo; HitHit; Startovač; Reward-based crowdfunding; motivace
Název práce: An analysis of crowdfunding in the Czech Republic, the Slovak Republic and the United States in the example of comparing similar types of campaigns
Autor(ka) práce: Slúka, Aleš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Zimmermann, Pavel
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the exploring the business of crowdfunding, a relatively new way of financing using modern technology. The motivation of potentional investors or people needing investment to employ this method of funding is also discussed, comparing the course of specific similar campaigns in the countries named above, and the influence of the general campaign success. The theoretical part of the thesis defines crowdfunding its types, properties and the technological environment in which it currently operates. Selected crowdfunding platforms are also described, along with, the specifications that significantly impact, the structure of customers and investors. The practical component of the thesis deals with the comparison of the reward-based crowdfunding in the Czech Republic, the Slovak Republic and the USA. The survey was conducted on the basis of the statistical analysis of the collected data, along with a questionnaire aimed at deducing the opinions of the public in relation to crowdfunding. The conclusion of this work is devoted to the formulation of knowledge gained from the empirical part of the work applicable to the local environment.
Klíčová slova: crowdfunding project comparasion; Reward-based crowdfunding; Startovac; HitHit; Kickstarter; Indiegogo; CZ; motivation; Crowdfunding; web 2.0; crowdsourcing; USA; SR; crowdfunding project

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 11. 2016
Datum podání práce: 1. 5. 2017
Datum obhajoby: 7. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59673/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: