Vnímání značky zaměstnavatele v bankovním sektoru ČR u studentů VŠ s ekonomickým zaměřením

Název práce: Vnímání značky zaměstnavatele v bankovním sektoru ČR u studentů VŠ s ekonomickým zaměřením
Autor(ka) práce: Jankovcová, Šárka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Stříteský, Marek
Oponenti práce: Palíšková, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem této bakalářské práce je posoudit vnímání jednotlivých bank v České republice generací Y, jako jejich potenciálních zaměstnavatelů a na základě zjištění doporučit, jaké faktory je vhodné reflektovat při úpravách strategie budování značky zaměstnavatele. Tyto cíle budou zjišťovány prostřednictvím dotazníkového šetření mezi studenty vysokých škol s ekonomickým zaměřením, jako mezi zástupci generace Y. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedené a objasněné pojmy, které jsou pro problematiku zásadní. V praktické části je krátce charakterizován bankovní systém v České republice, funkce a role České národní banky. Dále je uvedena stručná charakteristika vybraných obchodních bank. Následně je uvedeno vyhodnocení dotazníkového šetření mezi studenty vysokých škol s ekonomickým zaměřením, které přineslo jistá zjištění. Nejlépe ze všech vybraných bank je mezi studenty jako potenciální zaměstnavatel vnímána ČNB, a to téměř ve všech zjišťovaných aspektech. Ostatní (obchodní) banky, na které byl v dotazování brán zřetel, jsou, jako potenciální zaměstnavatelé, vnímány podobně. Existuje tu tedy velká možnost bank zaměřit se na jeden prvek a v tom se odlišit od ostatních. Nejdůležitější zjištění z provedeného průzkumu jsou na závěr porovnávány s výsledky průzkumů The Most Desired Company, Universum a TOP Zaměstnavatelé.
Klíčová slova: bankovní sektor ČR; značka zaměstnavatele; generace Y; značka
Název práce: Perception of the employer brand in the Czech banking sector by university students with economic focus
Autor(ka) práce: Jankovcová, Šárka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Marek
Oponenti práce: Palíšková, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goals of this bachelor thesis is to analyze perception of generation Y towards individual banks in Czech Republic as theirs potential employers, and base on finding recommends which factors are significant to be reflected in process of creating brand building strategy. These objectives will be achieved by analyzing surveys filled in by university students majoring in economics and who are also members of the generation Y. This thesis is divided in theoretical and practical segment. The theoretical part is focused on stating and clarifying terms which are detrimental for this issue. The practical part is consisted of brief characteristics of banking system in Czech Republic, role and function of Czech Nation Bank and concisely description of few selected commercial banks. Furthermore there is evaluation of the previously mentions surveys, which brought conclusive findings. Best perceived is Czech National Bank in almost all aspects. The commercial banks which were included in the survey were viewed, in regards to being possible place of employment, similarly. Which suggests that there is big opportunity for banks to focus on and change one specific element and thus differentiate themselves from the others banks. The most important findings of this the study, are in the last part compared with finding of studies: The Most Desired Company, Universum and TOP Employers.
Klíčová slova: Brand; generation Y; Banking sector of the Czech Republic; employer brand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra personalistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 11. 2016
Datum podání práce: 17. 5. 2017
Datum obhajoby: 14. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59603/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: