Výchova dětí a její vliv v ekonomickém vzdělávání

Název práce: Výchova dětí a její vliv v ekonomickém vzdělávání
Autor(ka) práce: Junková, Anna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Krejčová, Kristýna
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy dětí na středních ekonomicky zaměřených školách. V první části práce je popsána výchova dětí v rodině z teoretického pohledu. Práce je zaměřena na důležitost pozitivního působení na dítě, které je popsáno v prvních kapitolách. Dále jsou vymezeny a definovány tři období dospívání. V neposlední řadě jsou popsány tresty a odměny, které jsou nedílnou součástí výchovného procesu. Část práce je věnována Modelu devíti polí, jenž zastává důležitou úlohu v druhé části práce. V empirické části práce je popsán kvantitativní výzkum prováděný pomocí dotazníků. Úkolem výzkumu je zjistit, který způsob výchovy převládá u žáků středních ekonomických škol a jak způsob výchovy ovlivňuje výsledky ve škole a jak ovlivnil rozhodnutí žáků o střední škole.
Klíčová slova: výchova; Model devíti polí; výchovné řízení; emoční vztah; ekonomické vzdělávání
Název práce: Children upbringing and its influence in economic education
Autor(ka) práce: Junková, Anna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Krejčová, Kristýna
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bachelor thesis deals with issues of children education at economic high schools. In the first part of this thesis is described a theoretical view to children upbringing in a family. It focuses on the importance of positive affect to a child, which is desribed in the first chapters. Further are defined three periods of adolescence. Last but not least there are described punishments and rewards, which are inseparable part of upbringing proces. Part of this thesis is dedicated to a Nine Poles Model, which takes an important part in the second part of this thesis. In the empirical part of this thesis is described a quantitative research implemented using questionnaires. The task of the research is to find out, what type of education prevails by students at economic high schools and what affect does this type of education have to a school result and how dit it affect the decision of students about their choice of high school.
Klíčová slova: Nine Poles Model; upbringing; emocional relationship; educational management; economic education

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Vzdělávání v ekonomických předmětech
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 12. 2016
Datum podání práce: 15. 5. 2017
Datum obhajoby: 15. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61419/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: