Využití internetu ve fundraisingu nestátních neziskových organizací

Název práce: Využití internetu ve fundraisingu nestátních neziskových organizací
Autor(ka) práce: Apoštol, Ladislav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávrová, Hana
Oponenti práce: Mikan, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem předložené diplomové práce je analyzovat způsob, jakým nestátní neziskové organizace přistupují k využití internetu ve fundraisingu. Zjišťován je postoj nestátních neziskových organizací vůči tomuto médiu a také faktory, které tyto subjekty k využití internetu motivují. Autor pro účely naplnění cíle diplomové práce provedl kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru, kterého se zúčastnili zástupci celkem deseti vybraných nestátních neziskových organizací. Výsledky ukazují, že nestátní neziskové organizace internet ve fundraisingu využívají, nicméně v jeho efektivitě existují značné mezery. Online fundraising pro žádnou ze zkoumaných nestátních neziskových organizací nepředstavuje významný zdroj finančních příjmů. Prostřednictvím internetu tak nestátní neziskové organizace spíše budují vztah se svými příznivci. Online fundraising je tedy chápán jako doplněk klasických metod, které v případě českých nestátních neziskových organizací převažují.
Klíčová slova: nestátní neziskové organizace; internet; online fundraising; NNO; kvalitativní výzkum
Název práce: Use of the internet for fundraising in non-governmental organizations
Autor(ka) práce: Apoštol, Ladislav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vávrová, Hana
Oponenti práce: Mikan, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this Master´s Thesis is to analyse the way in which non-governmental organizations approach the use of the internet for fundraising. The Master´s Thesis explores attitudes of non-governmental organizations towards this medium as well as the factors that motivate these organizations to use the internet. In order to achieve the aim the author carried out qualitative research based on semi-structured interview attended by representatives of a total of ten selected non-governmental organizations. The results show that non-governmental organizations use the internet for fundraising, however there are considerable gaps in their effectiveness. Online fundraising does not entail a significant financial source. Non-governmental organizations use the internet mainly to build a relationship with their supporters. Online fundraising is therefore seen as a complement to classic fundraising methods that still dominate in case of Czech non-governmental organizations.
Klíčová slova: qualitative research; the internet; NGO; non-governmental organizations; online fundraising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 11. 2016
Datum podání práce: 14. 5. 2017
Datum obhajoby: 15. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59601/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: