Optimalizace základních škol
Název práce: | Optimalizace základních škol |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hošťálková, Štěpánka |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Kislingerová, Eva |
Oponenti práce: | Boukal, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem této diplomové práce je zabývat se otázkou rozboru kapacit základních škol na vybraném
území Prahy, zmapovat současnou situaci a navrhnout možnosti optimalizace. První část práce
představuje teoretický aparát potřebný pro pochopení problematiky školství. Převážně se jedná
o legislativní základ fungování základních škol zřizovaných územními samosprávnými celky.
Stěžejní praktická část je postavena na vyhodnocení dotazníkového šetření a e-mailového
dotazování. Dotazníky byly zacíleny na základní školy a e-mailové dotazování na jejich
zřizovatele. Pro šetření byly vybrány veřejné základní školy zřizované městskými částmi
Praha 1 až Praha 10. Na základě zjištěných informací je praktická část uzavřena návrhy řešení
situace a to jak z pohledu jednotlivých základních škol, tak z pohledu jejich zřizovatelů. |
Klíčová slova: | základní školy; Praha; školský zákon; samosprávné celky; kapacity |
Název práce: | Optimization of primary schools |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hošťálková, Štěpánka |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Kislingerová, Eva |
Oponenti práce: | Boukal, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The main goal of this thesis is to describe the current situation of capacity of primary schools
in the selected area of Prague and suggest optimization options. In the first part of my thesis the
theoretical apparatus needed to understand the issue of education is presented. The main focus
here is on the legislation related to the issue of education. The practical part of my thesis is
based on the results of questionnaire survey focused on primary schools and additional e-mail
survey focused on the founders of these schools. The public elementary schools established by
the Prague 1 to Prague 10 municipalities were selected for the survey. On the basis of the
information found, the practical part is closed by suggestions for solving the unsatisfactory
situation both from the viewpoint of individual primary schools and from the point of view of
their founders. |
Klíčová slova: | education act; Prague; self-governing unit; primary schools; capacity |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra strategie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 17. 2. 2016 |
---|---|
Datum podání práce: | 20. 4. 2017 |
Datum obhajoby: | 13. 6. 2017 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/56231/podrobnosti |