Udržitelný rozvoj v mezinárodních firmách

Název práce: Udržitelný rozvoj v mezinárodních firmách
Autor(ka) práce: Genttnerová, Kateřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Plášková, Alena
Oponenti práce: Hubková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zhodnocení začlenění aktivit v mezinárodních firmách vedoucích k udržitelnému rozvoji, dále analýza těchto aktivit, která má zjistit, zdali aktivity firem přispívají k 17 Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) sestavených a schválených členskými státy Organizace spojených národů v roce 2015. Teoretická část představuje historii od průmyslové revoluce a aktuální situaci v globalizovaném světě, vysvětluje specifikace oděvního průmyslu a sportovního oděvního průmyslu. Dále představuje SDGs, jejich význam a důležitost zapojení všech subjektů, včetně soukromých společností. Práce zkoumá, jak se k problematice udržitelného rozvoje staví tři největší mezinárodní oděvní společnosti specializující se na sportovní oděvy, obuv a vybavení. Jsou jimi konkrétně firmy adidas AG, NIKE, Inc. a Puma SE. V praktické části hodnotí jejich aktuální i plánované praktiky přispívající k udržitelnému rozvoji, porovnává je s tématy cílů SDGs a navrhuje opatření, které by pomohlo k úspěšnému naplnění těchto cílů. Z analýzy vyplývá, že firmy se v udržitelnosti již nějakou dobu angažují, SDGs obecně berou v potaz, nicméně zatím jejich plnou implementaci spíše neplánují. Nejlépe ze tří analyzovaných firem vychází firma adidas. Nejvíce aktivit firmy konají ve spojení s cíli zabývajícími se otázkou odpovědné výroby a spotřeby, nakládání s pitnou vodou a kanalizací a otázkou partnerství pro naplnění cílů SDGs. Ve sportovním oděvním průmyslu existuje několik specifických oblastí, které by mohly být značně vylepšeny. Ty jsou v práci na závěr uvedeny.
Klíčová slova: SDGs; udržitelný rozvoj; cíle udržitelného rozvoje OSN; fast fashion; textilní průmysl; udržitelnost; sportovní společnosti; sportovní oděvní průmysl
Název práce: Sustainable development in multinational companies
Autor(ka) práce: Genttnerová, Kateřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Plášková, Alena
Oponenti práce: Hubková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main objective of this thesis is an evaluation of activities in multinational companies which lead to sustainable development. Furthermore, an analysis which aims to find out if these activities contribute to the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) drawn up and approved by all member states of the United Nations in 2015. The theoretical part of the thesis introduces history starting with the industrial revolution and present situation in a globalized world. It explains specifics of apparel industry and sport apparel industry. It also presents individual SDGs, their meaning and the importance of all subjects being involved in their achieving, including private companies. The thesis evaluates how the three biggest multinational companies from sports apparel industry perceive the topic of sustainable development. These are adidas AG, NIKE, Inc. and Puma SE. In the analytical part, it evaluates their current and planned practices contributing to sustainable development, it compares them with the topics of SDGs and proposes measures that would help to successfully achieve them. The analysis shows that these three companies have already been engaging in the topic of sustainability. They take the SDGs into account but do not fully implement them in their business models yet. The company which has the most activities connected to sustainable development is adidas. Most of the activities these companies have are connected to the following goals: Responsible consumption and production, Clean water and sanitation and Partnership for the goals. There are several specific areas in the sports apparel industry that could be greatly improved. They are presented at the end of the thesis.
Klíčová slova: apparel industry; sustainability; sports apparel companies; textile industry; SDGs; fast fashion; sustainable development; Global Development Goals by the UN

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 10. 2016
Datum podání práce: 30. 4. 2017
Datum obhajoby: 13. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59821/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: