Komparace preferencí učebních stylů středoškolských a vysokoškolských studentů ekonomického zaměření

Název práce: Komparace preferencí učebních stylů středoškolských a vysokoškolských studentů ekonomického zaměření
Autor(ka) práce: Kopřivová, Stanislava
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Krejčová, Kristýna
Oponenti práce: Krpálková Krelová, Katarína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou učebních stylů studentů středních a vysokých škol. V teoretické části je nastíněna problematika myšlení, individuálně specifických způsobů poznávání, individuálně specifických způsobů učení a samotných stylů učení. Diplomová práce je zaměřena především na styly učení, které jsou vymezeny a rozděleny z různých hledisek. Zahrnuta je i diagnostika učebních stylů, ovlivňování učebních stylů a mimo jiné i motivace, která je při učení důležitá. Teoretická část je tvořena rešerší odborné literatury, vědeckých článků a současných výzkumů z dané oblasti. Praktická část je tvořena dotazníkovým šetřením, které proběhlo na několika středních a vysokých školách. Použity byly dotazník LSI a dotazník VARK, pomocí kterých byly zjištěny učební styly studentů z výzkumného vzorku, získané výsledky z obou dotazníků byly mezi sebou porovnány, z čehož byly vyvozeny závěry. Výsledky šetření jsou vyhodnoceny popisnou statistikou a zachyceny v grafech a tabulkách.
Klíčová slova: diagnostika stylů učení; student; učení; styly učení
Název práce: Preference comparison of the learning styles between secondary school and university students in the field of economics
Autor(ka) práce: Kopřivová, Stanislava
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Krejčová, Kristýna
Oponenti práce: Krpálková Krelová, Katarína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the issues of learning styles of secondary and university students. In the theoretical part, the problems of thinking, individual-specific ways of learning, individual-specific learning methods and learning styles are outlined. The diploma thesis focuses on learning styles, which are defined and divided from different points of view. Thesis also includes the diagnostics of learning styles, the influence of learning styles and, among other things, the motivation that is important in learning. The theoretical part is consists of research of professional literature, scientific articles and current researches from the area. The practical part consists of questionnaire survey, which took place at several secondary schools and universities. The LSI questionnaire and the VARK questionnaire were used to find out the student's learning styles from the research sample, the results obtained from the two questionnaires were compared between each other, from which conclusions were drawn. The survey results are evaluated by descriptive statistics and captured in charts and tables.
Klíčová slova: learning; diagnostics of learning styles; learning styles; student

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 11. 2016
Datum podání práce: 30. 6. 2017
Datum obhajoby: 15. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59605/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: