Optimalizace smíšeného rozvozu a svozu zboží

Název práce: Optimalizace smíšeného rozvozu a svozu zboží
Autor(ka) práce: Šorf, Michal
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Skočdopolová, Veronika
Oponenti práce: Dvořák, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce je zaměřena na využití lineárních modelů v reálném světě. Jejím hlavním cílem je naformulování matematického modelu pro konkrétní problém, se kterým se opakovaně setkává společnost Pospíchal s.r.o. a nalezení optimálního řešení pomocí tohoto modelu. Práce vychází ze základních distribučních problémů, jako je úloha obchodního cestujícího či rozvozní problém, které následně modifikuji do potřebné podoby. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je zaměřena na popis základních modelů, které budou modifikovány v části poslední. Následující část se věnuje stručnému popisu již zmíněné společnosti, která poskytla datové podklady, bez nichž by nebylo možné tuto úlohu demonstrovat v praxi. Závěrečná část patří detailnímu rozboru řešené úlohy, formulaci a popisu matematického modelu, který byl vytvořen na základně specifických požadavků společnosti. Taktéž nechybí porovnání skutečných výsledků z praxe s výsledky optimálními.
Klíčová slova: optimalizace; rozvozní problém; smíšený rozvoz a svoz; heterogenní vozový park
Název práce: Optimalization of mixed goods pickup and delivery
Autor(ka) práce: Šorf, Michal
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Skočdopolová, Veronika
Oponenti práce: Dvořák, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focused on the use of linear models in the real world. Its main aim is to devise a mathematical model for a specific problem which is repeatedly encountered by the company Pospíchal s.r.o. and also to find an optimal solution with the help of this model. The thesis is based on basic distribution problems, such as the travelling salesman problem or the vehicle routing problem, which I subsequently modify into the required form. The thesis is divided into three main parts. The first one focuses on the description of basic models that will be modified in the last part. The following part deals with a brief description of the company already mentioned above that provided data without which this task could not be demonstrated in practice. The final part includes a detailed analysis of the given task, formulation and description of the mathematical model, which was created on the basis of specific requirements of the company. There is also a comparison of actual results from practice with optimal results.
Klíčová slova: vehicle routing problem; mixed deliveries and pickups; heterogeneous fleet; optimalization

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Statistika a ekonometrie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonometrie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 5. 2016
Datum podání práce: 29. 5. 2017
Datum obhajoby: 22. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57810/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: