Průzkum finanční gramotnosti žáků na základních školách a víceletých gymnáziích

Název práce: Průzkum finanční gramotnosti žáků na základních školách a víceletých gymnáziích
Autor(ka) práce: Hermannová, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Blahová, Naďa
Oponenti práce: Marková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků 9. tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Finanční gramotnost (dále jen FG) je jednou ze složek ochrany spotřebitele na finančním trhu a v dnešní době se stalo hodně diskutovaným tématem. Cílem mé práce je zjistit, jaký dopad má implementace finančního vzdělávání do Rámcového vzdělávacího plánu, a zjistit, zda má typ vzdělávací instituce či vzdělávacího projektu vliv na úroveň finanční gramotnosti žáků. Práce by měla poskytnout komplexní pohled na danou problematiku společně s vymezením základních pojmů souvisejícími s FG. Závěr přináší hodnocení úrovně finanční gramotnosti žáků z 26 základních škol a víceletých gymnázií v celkovém počtu 839 žáků.
Klíčová slova: finanční gramotnost; projekty finančního vzdělávání; kvantitativní výzkum ; finanční vzdělávání
Název práce: Financial literacy survey of pupils at primary schools and multi-year grammar schools
Autor(ka) práce: Hermannová, Barbora
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Blahová, Naďa
Oponenti práce: Marková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with the financial literacy of 9th-grade pupils in primary school and the corresponding years in multi-year grammar school. Financial literacy is one of the components of consumer protection in the financial market and has nowadays become a phenomenon. The aim of my work is to find out what impact the implementation of financial education has on the Framework Educational Plan and to find out if the type of educational institution or educational project affects the level of financial literacy of pupils. The thesis should provide a comprehensive overview of the subject together with the definition of the basic concepts related to the financial literacy. The conclusion brings together an assessment of the level of financial literacy of pupils from 26 elementary schools and multi-year grammar schools in a total of 839 pupils.
Klíčová slova: uantitative research ; financial education; financial literacy; projects of financial education

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Bankovnictví a pojišťovnictví
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra měnové teorie a politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 10. 2016
Datum podání práce: 5. 6. 2017
Datum obhajoby: 21. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61652/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: