Tvorba strategie minipivovarů v souvislosti s preferencemi zákazníků

Název práce: Tvorba strategie minipivovarů v souvislosti s preferencemi zákazníků
Autor(ka) práce: Findejsová, Denisa
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Materna, Kryštof
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
S velmi turbulentním vývojem trhu pivovarů způsobeného v posledních letech především nárůstem počtu minipivovarů na území České republiky se začíná celé pivovarnické odvětví měnit a konkrétně segment minipivovarů se stává čím dál tím více konkurenčním prostředím. Proto by se minipivovary měly zaměřit na svou strategii, její tvorbu a analýzu. Zároveň by si měly být vědomy vývoje preferencí zákazníků, které v poslední době procházejí také velkou změnou, a svou strategii těmto změnám přizpůsobovat. V dnešní době, kdy trh piva disponuje obrovskou nabídkou, a konzumenti žádají a rozhodují se při volbě piva na základě jiných kritérií než dříve, je potřeba, aby si minipivovary uvědomovaly to, jaké jsou aktuální trendy ve spotřebním chování zákazníků pivovarů. Pro tyto důvody se diplomová práce zaměřuje na analýzu tvorby strategie segmentu minipivovarů na území ČR, prostřednictvím kvalitativního výzkumu, a zjišťování změn v chování jejich zákazníků, prostřednictvím výzkumu kvantitativního. Pro cíle práce byly naformulovány dvě výzkumné otázky, jedna týkající se analýzy tvorby strategie minipivovarů a druhá týkající se změn preferencí zákazníků. K zodpovězení obou byla využita jak sekundární (Ministerstvo zemědělství, Českomoravský svaz minipivovarů, apod.), tak primární (získaná vlastním výzkumem, kvantitativním i kvalitativním) data. Na základě výsledků získa-ných rešerší odborné literatury a z výzkumu uskutečněného za účelem vypracování této práce je zřejmé, že dnešní zákazník minipivovaru již nepozoruje tolik cenu piva, nýbrž žádá spíše jeho kvalitu, za níž je ochoten zaplatit více peněz. Tohoto nynějšího trendu jsou si minipivovary dobře vědomy a svou celkovou strategii staví právě na podstatě konkurenční výhody v podobě kvalitního produktu poskytovaného za vyšší cenu, tedy používají strategii direferenciační, některé popřípadě fokálně diferenciační. Ta, při zohlednění současných požadavků českých zákazníků piva, se momentálně jeví jako velmi účinná. Minipivovary, ač neprovádějí žádné řízené obsáhlé výzkumy preferencí svých zákazníků, si je uvědomují a při volbě své strategie se na ně minimálně částečně ohlížejí, svým způsobem tedy zákazníka do tvorby své strategie zapojují.
Klíčová slova: minipivovar; pivo; strategie
Název práce: Making of a strategy Microbrewery in connection with customers' preferences
Autor(ka) práce: Findejsová, Denisa
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Materna, Kryštof
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
With the very turbulent evolution of the brewery market, caused in few past years mostly by the fact that there was and still is a huge growth of microbreweries in The Czech Republic, the whole industry is changing and specifically the segment of microbreweries is becoming more and more competitive. That is why the minibreweries should focus on their strategy, it´s formulation and analysis. At the same time, they should be well aware of the evolution of customer preferences that are undergoing a huge change as well as the brewery industry, and adjust their strategy to these changes. Nowadays, when the beer market disposes of big; supply and the consumers demand and make beer-buying or beer-drinking decisions based on different criteria than they used to in past, it is crucial for the microbreweries to realise the actual trends in beer consumer behavior. For these reasons, this thesis focuses on strategy analysis of the segment of microbreweries in The Czech Republic, by means of qualitative research, and learning the changes in customer preferences, by means of a quantitative research.For reaching the main goal of this thesis two research questions were formulated, one dealing with the microbreweries´ strategy analysis and second dealing with the customer preferences changes. For answering these questions, both secondary (Ministry of Agriculture, Ceskomoravsky svaz minipivovaru, etc.) and primary (gained from the quantitative and qualitative research) data were used. Based on the research results from the literature research in the theoretical part of this thesis, and the conducted research in analytical part of this thesis it is obvious, that tiday customers of microbreweries are not focused on the price criteria as well as they used to in past, but more importantly they demand a high-quality product for which they are willing to pay higher prices. This trend was noticed by microbreweries that set their strategy on producing a queality product and selling it for higher price. That means their strategy is the strategy of diferentiation, in some cases even focal diferentiation. This strategy, taking into account the current customer preferences and needs, seems to be very effective. Microbreweries, even though not conducting any researches of customer preferences, know the changes in this area and take them into account while choosing and formulating their strategy, which means they kind of include the customer into setting their strategy.
Klíčová slova: microbrewery; beer; strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 7. 2016
Datum podání práce: 18. 6. 2017
Datum obhajoby: 14. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/58226/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: