Strategie prodeje kolekcí svítidel na Arabském poloostrově

Název práce: Strategie prodeje kolekcí svítidel na Arabském poloostrově
Autor(ka) práce: Listová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Vokáč, Matěj
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této práce je rozvoj prodeje kolekcí svítidel Společnosti na Arabském poloostrově, a to se zaměřením na obchodně významné trhy zemí sdružených v Radě pro spolupráci arabských států v Zálivu (GCC). Cílem práce je navržení nové strategie a určení konkrétních akčních kroků, které má Společnost učinit, aby se zvýšil prodej kolekcí svítidel v regionu. V teoretické části práce se čtenář obeznámí s pojmy a definicemi objasňujícími otázku problematiky obchodu s luxusem a budování luxusní značky a se specifiky místního trhu. Dále bude charakterizován vývoj trhu s luxusním sklem a s luxusními svítidly. Druhá kapitola představí Společnost a také analyzuje její produktové portfolio. Navazující třetí kapitola je stěžejní a nejobsáhlejší částí práce, neboť je zaměřena na analýzu trhu v arabských zemích se zaměřením na Spojené arabské emiráty. Zahrnuje také analýzu konkurence či vlastní výzkumy na téma nákupního chování místních obyvatel či maloobchodníků v oboru. V diskuzi, která je závěrečnou kapitolou práce, bude zhodnocen současný stav, vytvořena SWOT analýza na základě předchozích zjištění a představen návrh nové strategie a akční kroky.
Klíčová slova: svítidla; Arabský poloostrov; Spojené arabské emiráty; luxusní značka; sklo; kolekce
Název práce: Strategy of selling lighting collections in the Arabian peninsula
Autor(ka) práce: Listová, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Vokáč, Matěj
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The subject of this thesis is the development of the Company's business with the lighting collections in the Arabian Peninsula, focusing on the commercially significant markets of the GCC countries. The aim of the thesis is to propose a new strategy and to determine the individual action steps that ought to be undertaken by Company in order to increase the sales performance of the lighting collections in the region. In the theoretical part, the reader will learn the concepts and definitions that clarify the issue of the trade with luxury and luxury branding as well as the local market characteristics. It will also define the development of the luxury glass market and luxury lighting fixtures market. The second chapter introduces the Company as well as analyses its product portfolio. The following third chapter is the core and most comprehensive part of the work, as it focuses on market analysis in Arab countries with focus on the United Arab Emirates. It also includes the competition analysis and own research on the purchasing behavior of local residents and retailers in the industry. The discussion which is the final chapter of the thesis will evaluate the current situation, present a SWOT analysis based on previous findings and introduce a proposal of a new strategy and individual action steps.
Klíčová slova: lighting collection; United Arab Emirates; luxury branding; Arabian Peninsula; glass

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 2. 2016
Datum podání práce: 28. 4. 2017
Datum obhajoby: 7. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56488/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: