Komparace komunikačních strategií Českých drah a jejich konkurentů na trati Praha-Ostrava v letech 2011-2016

Název práce: Komparace komunikačních strategií Českých drah a jejich konkurentů na trati Praha-Ostrava v letech 2011-2016
Autor(ka) práce: Kůrková, Kateřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Loužek, Marek
Oponenti práce: Zeman, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je zanalyzovat komunikační strategie podniku České dráhy a.s. a jeho konkurentů na trati Praha-Ostrava. Tato trať se stala v roce 2011 první železniční trasou v České republice, na kterou vstoupila konkurence, a to společností RegioJet, později pak Leo Express. Vzhledem k této konkurenci jsou komunikace vztahující se k této trati nejpropracovanější. Teoretická část práce vymezuje pojem integrovaná komunikace, zabývá se komunikačními prostředími, ve kterých se vyskytují korporace, a poukazuje na důležité propojení marketingu firmy a zvláště její Public Relations. Zaměřuje se hlavně na nejmodernější trendy v komunikaci a na jejich implementaci. Analytická část analyzuje pomocí nástroje mediasearch vztahy s veřejností v letech 2011 až 2016 všech tří společností, které provozují dálkovou železniční dopravu na trati Praha-Ostrava. Druhá část analýzy zkoumá jejich marketingové strategie. Na základě těchto dvou rozborů je prokázána hypotéza o zaostávající komunikaci dopravce České dráhy oproti jeho konkurentům na trati Praha-Ostrava. Z tohoto důvodu jsou v závěru práce poskytnuty Českým drahám řešení a doporučení, jak komunikaci zlepšit a také jsou navrhnuty možné komunikační strategie do budoucna.
Klíčová slova: integrovaná komunikace; České dráhy; public relations; železniční doprava; mediasearch
Název práce: Comparison of communication strategies of České dráhy and its competitors on railway line Praha-Ostrava in years 2011-2016
Autor(ka) práce: Kůrková, Kateřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Loužek, Marek
Oponenti práce: Zeman, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the diploma thesis is to analyze communication strategies of České dráhy a.s. and its competitors on railway line Praha-Ostrava. In 2011 this railway line became the first one in the Czech Republic operated also by competitors of České dráhy a.s., namely by RegioJet and subsequently by Leo Express. Due to competition the communication related to this line became highly developed. Theoretical part of the thesis defines the term integrated communication, describes communication environments in which corporations operate, and emphasizes the importance of connection between marketing and public relations. It focuses mainly on the most up-to-date trends in communication and their implementation. Analytical part uses mediasearch tool to analyze public relations between years 2011 and 2016 of all three companies operating on railway line Praha-Ostrava. Second part of the analysis focuses on their marketing strategies. Based on these analyses the hypothesis is proven confirming that communication of České dráhy falls behind compared to communication of its competitors on Praha-Ostrava railway line. Therefore, conclusion of the thesis offers solutions and recommendations to České dráhy on how to improve communication and outlines possible communication strategies for the future.
Klíčová slova: mediasearch; rail transport; České dráhy; integrated communication; public relations

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Hospodářská politika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářské a sociální politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 4. 2016
Datum podání práce: 16. 1. 2017
Datum obhajoby: 26. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57291/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: