Analýza financování terciárního vzdělání v České republice, Dánsku a Španělsku v letech 2004--2014

Název práce: Analýza financování terciárního vzdělání v České republice, Dánsku a Španělsku v letech 2004--2014
Autor(ka) práce: Nosková, Magda
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Štípek, Vladimír
Oponenti práce: Maule, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat financování terciárního vzdělání v České republice, Dánsku a Španělsku a následné porovnání školských systémů.Česká republika je země, kde financování terciárního vzdělávání je v neustálém řešení a závažné téma v mnoha diskuzích. Vzdělávacímu systému České republiky chybí důležité prostředky, což způsobuje základní problém. Proto některé země postupně přechází k reformním krokům, které mají pomoci vyřešit tuto problematiku.Teoretická část se věnuje teorii lidského kapitálu a jeho vývoji, vzdělání pohledem ekonomů, politice vzdělávání a samotnému financování terciárního vzdělávání V praktické části je provedena analýza financování vysokoškolského vzdělávání v České republice, Dánsku a Španělsku. Náklady spojené se školstvím jsou srovnávány v návaznosti na HDP jednotlivých zemí. Poté bude aplikována metoda srovnávání a budou popsány rozdíly systému terciárního vzdělávání již zmíněných zemí
Klíčová slova: lidský kapitál; vzdělávací politika; terciární vzdělání; vysokoškolské vzdělání; financování terciárního vzdělání
Název práce: Analysis of financing tertiary education in the Czech Republic, Denmark and Spain in the years 2004-2014
Autor(ka) práce: Nosková, Magda
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Štípek, Vladimír
Oponenti práce: Maule, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to analyze financing of tertiary education system in Czech Republic, Denmark and Spain and to compare these education systems. Czech Republic is a country where the topic of financing tertiary education is often discussed and is still in process. There is a lack of finance in the education system in Czech Republic which causes fundamental problem. That is why other countries reform their education systems, which tries to solve this problem. Theoretical part of this thesis be focused on the theory of human capital and its development, education though the perspective of economists, education policy and finally financing of tertiary education. Practical part analyzes financing tertiary education in Czech Republic, Denmark and Spain. Expenses related to education are going to be compared per GDP of each country. After all the method of comparison is going to be applied and the differences between the education systems are going to be described.
Klíčová slova: human capital; tertiary education; education policy; university education; financing of tertiary education

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářské a sociální politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 10. 2015
Datum podání práce: 5. 1. 2016
Datum obhajoby: 7. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/54838/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: