Příležitosti českých subjektů na trhu Spojených arabských emirátů

Název práce: Příležitosti českých subjektů na trhu Spojených arabských emirátů
Autor(ka) práce: Venc, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Doubek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je charakterizovat Spojené arabské emiráty (SAE) jako obchodního partnera České republiky a specifikovat obchodní příležitosti pro české subjekty. Dílčím cílem práce je charakterizovat specifika trhu a kultury, jejichž znalost českým subjektům pomůže uplatnit se na trhu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je všeobebecná charakteristika SAE se zaměřením na právní, daňové a makroekonomické prostředí. Druhá kapitola se věnuje zahraničnímu obchodu SAE s důrazem na vzájemný obchod s ČR. Na základě analýzy vzájemného obchodu jsou specifikovány obchodní příležitosti pro české subjekty. Třetí kapitola se zaměřuje na specifika trhu a kulturní odlišnosti. Poslední kapitola je věnovována rozhovoru s osobami, které v SAE žijí.
Klíčová slova: specifika trhu; kulturní odlišnosti; Spojené arabské emiráty; obchodní příležitosti
Název práce: Market opportunities for Czech entities in the United Arab Emirates
Autor(ka) práce: Venc, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Doubek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goal of this thesis is to identify the United Arab Emirates (UAE) as a business partner of the Czech Republic and specify market opportunities for Czech entities. The partial goal is to characterise market specifications and cultural differences, which will help Czech entities to enter the market. The thesis is divided into four chapters. The first chapter deals with general characteristics of the UAE, mainly focused on regulatory, tax and macroeconomic environment. The second chapter covers foreign trade of the UAE with attention to bilateral trade with the Czech Republic. On the basis of an analysis of the bilateral trade are identified market opportunities for Czech entities. The third chapter focuses on market specifications and cultural differences. The last chapter is dedicated to an interview with persons who live in the UAE.
Klíčová slova: market specifications; United Arab Emirates; cultural differences; market opportunities

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 1. 2017
Datum podání práce: 7. 12. 2017
Datum obhajoby: 15. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60502/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: