Stanovení struktury produktového portfolia

Název práce: Stanovení struktury produktového portfolia
Autor(ka) práce: Hájek, Jiří
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Neumaierová, Inka
Oponenti práce: Smrčka, Luboš; Lenort, Radim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlubším zdůvodněním práce je poskytnout příspěvek k efektivitě podniku jako uceleného systému a k řízení jeho výkonnosti. Tohoto bude dosaženo pomocí cíle disertační práce, jímž navržení nového modelu volby produktového mixu včetně tvorby uceleného přehledu, komparace a vyhodnocení existujících metod. Práce je spojením několika různých optik pohledu na problematiku produktového mixu – marketingového, provozního (operačního) managementu, tradičního nákladového/manažerského účetnictví, nových metod produktových kalkulací, systémové dynamiky a Teorie omezení. V teoretické části práce jsou tyto pohledy představeny a zhodnoceny, včetně hlavních směrů jejich kritiky, ve výzkumné části práce následuje kvalitativní výzkum a konstrukce modelu poskytujícího nový přístup k rozhodování o produktovém mixu.
Klíčová slova: Kritéria optimalizace produktového mixu; Optimalizace produktového mixu; Přístupy k volbě produktového mixu
Název práce: Product mix determination
Autor(ka) práce: Hájek, Jiří
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Neumaierová, Inka
Oponenti práce: Smrčka, Luboš; Lenort, Radim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
A deeper justification of this dissertation is to provide a contribution to the effectiveness of a company as a comprehensive system and to its performance management. This will be achieved by the research goal of this work, which is to propose a new model of product mix selection including the creation of a comprehensive overview, comparison and evaluation of existing methods. This dissertation presents an aggregation of several views of the product mix issue – marketing, operations management, traditional accounting, new product costing methods, System Dynamics and Theory of Constraints. In the theoretical part of this work, there is a presentation and evaluation of these methods including the main directions of its criticism. In the research part, the qualitative research follows as well as a construction of a model, which provides a new approach to product mix decision making.
Klíčová slova: Product mix optimalization; Criteria for product mix optimalization; product mix optimalization methods

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 10. 2011
Datum podání práce: 13. 12. 2017
Datum obhajoby: 21. 2. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32997/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: