Aplikace poznatků z behaviorální ekonomie v marketingu a reklamě

Název práce: Aplikace poznatků z behaviorální ekonomie v marketingu a reklamě
Autor(ka) práce: Kouřilová, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Votava, Libor
Oponenti práce: Rosendorfská, Renata
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá tématem behaviorální ekonomie, které je zasazeno do oblasti marketingové komunikace. Práce se zaměřuje hlavně na efekt ukotvení, který představuje jeden z konceptů lidského iracionálního chování. Cílem práce je ověřit působení tohoto efektu na konkrétní cílovou skupinu, která se pohybuje v mediálním a reklamním prostředí. Dílčím cílem je pak prokázat v této cílové skupině vliv působení marketingové komunikace konkrétních značek. Rešeršní část práce se zaobírá analýzou marketingové komunikace a jevů z oblasti behaviorální ekonomie. V analytické části je pak pomocí kvantitativní analýzy ověřeno působení vlivu efektu ukotvení v rámci dotazníkového šetření. Dílčí cíl práce je v analytické části ověřen srovnáním primárních a dostupných sekundárních dat.
Klíčová slova: iracionální chování; efekt ukotvení; paradox volby; reklama; emoce
Název práce: Application of the findings from behavioral economics in marketing and advertising
Autor(ka) práce: Kouřilová, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Votava, Libor
Oponenti práce: Rosendorfská, Renata
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis is about the topic of behavioral economics, which is embedded into the field of marketing communication. The thesis focuses mainly on the anchor effect, which is one of the concepts of human irrational behavior. The aim of the thesis is to verify the effect on the particular target group that is working in media and advertising environment. The partial objective is to demonstrate in this target group the influence of marketing communication of particular brands. The research part offers the analysis of marketing communication and behavioral economy phenomena. In the analytical part, the influence of anchoring effects in the questionnaire survey is verified by quantitative analysis. The partial objective of the thesis is verified in the analytical part by comparing the primary and available secondary data.
Klíčová slova: emotions; irrational behavior; anchor effect; paradox of choice; advertising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 6. 2016
Datum podání práce: 20. 12. 2017
Datum obhajoby: 9. 1. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57975/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: