Rozdíl vhodnosti metod UX ve vývoji nových a redesignu stávajících produktů

Název práce: Rozdíl vhodnosti metod UX ve vývoji nových a redesignu stávajících produktů
Autor(ka) práce: Chaikovska, Anna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Dziaková, Barbora
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se věnuje problematice aplikování UX procesů a metod při vývoji nových a redesignu stávajících produktů, jelikož v UX neexistuje přesné rozdělení pro tyto dvě situace. Cílem práce je na příkladu reálných projektů společnosti Deloitte Advisory s.r.o. a také na základě analýzy informací z oblasti UX názorně předvést rozdíl v UX pro nový a stávající produkt, což pomůže rozšířit informační základ pro následující výzkumy v tomto oboru. K dosažení hlavního cíle vedou tři dílčí cíle, jsou to vymezení používaných metod UX pro stávající a nové produkty a definice kritických faktorů pro každou skupinu; uvedení příkladů praktické implementace UX designu na dva vybrané produkty v různých fázích životního cyklu (nový/stávající); návrh manažerské hry se zaměřením na kritické faktory při volbě metod a designu procesu UX projektů.Teoretická část práce obsahuje definice pojmu UX, vývoj UX až po současnost a účel používání UX. V navazující části je popsán rozdíl mezi UX, UI, IA a SD. Poslední část teoretické části se věnuje UX výzkumu, konkrétně tedy jeho definicí, klasifikací metod pro sběr informací a procesovou klasifikací. První část praktické části je zaměřena na faktory a kritéria, která ovlivňují celkový UX proces a volbu metod. Dále je zde popsán rozdíl mezi redesignem stávajícího produkt a vývojem nového produktu. Pak jsou popsány adaptace metod pro nové a stávající produkty. Druhá část praktické části se věnuje popisu dvou reálných projektů, jeden projekt je o vývoji nového produktu pro banku a druhý projekt popisuje redesign stávajícího produktu pro universitu. Poslední část bakalářské práce je věnována manažerským hrám, v první řadě jsou zde popsány druhy manažerských her a popularita těchto her v posledních letech. Nakonec jde zde uveden návrh manažerské hry, která se zaměřuje na design UX procesu s důrazem na kritické faktory při zvolení metod a aplikace teoretických poznatků oblasti UX v podmínkách reálného projektu.
Klíčová slova: redesign; uživatelský výzkum; uživatelské chování; metody UX; User Experience; design-proces
Název práce: The difference in the suitability of UX methods in the development of new products and redesign of existing products
Autor(ka) práce: Chaikovska, Anna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Dziaková, Barbora
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the application of UX processes and methods in the development of new products and redesign of existing products, as there is no exact distribution in UX for these two situations. The aim of the thesis is to illustrate the real projects of Deloitte Advisory s.r.o. and also to illustrate the difference in UX for new and existing products on the basis of an analysis of UX information, which will help to expand the information base for the following research in this field. To achieve the main objective, there are three sub-objectives: to define the UX methods used for existing and new products and the definition of critical factors for each group; to give examples of the practical implementation of UX design for two selected products at different stages of the life cycle (new / existing); to propose a business game focusing on critical factors in the choice of methods and design of the UX project process.The theoretical part of the thesis contains the definitions of UX, UX development to the present and the purpose of using UX. The following section describes the difference between UX, UI, IA and SD. The last part of the theoretical part deals with UX research, namely its definition, classification of methods for information collection and process classification.The first part of the practical part focuses on the factors and criteria that influence the overall UX process and the choice of methods. Also in this part is described difference between the redesign of the existing product and the development of the new product. Then it is described the adaptation of methods for new and existing products. The second part of the practical part deals with the description of two real projects, one project is about the development of a new product for the bank, and the second project describes the redesign of the existing product for the university. The last part of the bachelor thesis is devoted to business games, first of all there are described the types of management games and the popularity of these games in recent years. Finally it is presented here a draft of business game that focuses on the design of the UX process, with emphasis on critical factors in the choice of methods and applications of the theoretical knowledge of the UX area under the conditions of a real project.
Klíčová slova: user research; user behavior; UX methods; design-process; User Experience; redesign

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 9. 2017
Datum podání práce: 30. 4. 2018
Datum obhajoby: 19. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63898/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: