Vliv influencerů na spotřební chování mileniálů v České republice

Název práce: Vliv influencerů na spotřební chování mileniálů v České republice
Autor(ka) práce: Nguyenová, Viet Trinh
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Handschuhová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá vzrůstajícím trendem využívání influencerů v oblasti propagace značek luxusní kosmetiky a jejich dopad na nákupní rozhodování českých mileniálů. Práce je rozdělena na tři části – teoretickou, metodologickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny všechny relevantní pojmy, které se dotýkají tématu. Je zde popsána Generace Y a její spotřební chování, vysvětlena jsou i nová média, sociální sítě a v závěru teorie je stručně charakterizován i pojem luxusu. V metodologii jsou specifikované výzkumné otázky a popsány zvolené metody výzkumu. Praktická část se skládá z polostrukturovaných rozhovorů se třemi skupinami, kterých se tato problematika týká – Generace Y, brand manažeři a influenceři. Cílem práce je zjistit, zda mají influenceři vliv na nákupní rozhodování české Generace Y v oblasti luxusní kosmetiky. V závěru jsou shrnuty poznatky nabyté z rešerše sekundárních dat a provedených rozhovorů a také jsou stručně sepsaná doporučení pro všechny, kteří přemýšlí nad využitím influencer marketingu pro své podnikatelské činnosti v oblasti luxusní kosmetiky.
Klíčová slova: sociální sítě; influencer marketing; luxus; luxusní kosmetika; mileniál; influencer; spotřební chování
Název práce: The impact of influencers on consumer behavior of millennials in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Nguyenová, Viet Trinh
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Handschuhová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the increasing trend of the usage of influencers in the area of promotion of luxury cosmetics brands and their impact on the purchasing decisions of the Czech Millennials. The thesis is divided into three parts - theoretical, methodological and practical. In the theoretical part are all the relevant concepts that touch the topic defined. Generation Y and its consumption behavior are described, new media, social networks are explained, and at the end of the theory, the concept of luxury is briefly described. Methodology specifies research questions and describes selected research methods. The practical part consists of semi-structured interviews with the three groups that concern this issue – Generation Y, Brand Managers and influencers. The aim of the thesis is to find out whether the influencers have the impact on purchasing decisions of Czech Generation Y in the field of luxury cosmetics. In conclusion, author summarizes the lessons learned from the secondary data retrieval, the interviews conducted, and briefly write recommendations for anyone who is thinking about using of influencer marketing for their business in luxury cosmetics.
Klíčová slova: millennial; influencer; consumer behavior ; social network; influencer marketing; luxury; luxury cosmetics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 11. 2017
Datum podání práce: 15. 5. 2018
Datum obhajoby: 19. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63998/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: