Izolace online marketingových freelancerů v ČR

Název práce: Izolace online marketingových freelancerů v ČR
Autor(ka) práce: Popovičová, Jasmína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mareš, Jan
Oponenti práce: Andera, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Izolace, resp. izolovaný způsob práce freelancerů, je hlavní specifikum freelancingu, které ho odlišuje od podnikání a dalších typů pracovních vztahů. Doposud tématu byla věnována jen malá pozornost z důvodu přílišné fixace na hledání determinantů úspěchu podnikání a soustředění se na řadu dílčích problémů, které freelanceři řeší.Metoda: Pomocí jedenácti hloubkových rozhovorů s českými online marketingovými freelancery bylo cílem lepší pochopení problematiky pohledem freelancerů a poskytnutí podnětů potřebných pro další výzkum. V první fázi freelanceři popsali svůj příběh včetně zkušenost s podnikáním na volné noze. Poté následovalo doplňující otázky na chvíle, kdy se freelanceři setkali se sledovaným jevem. Výsledek: Vypadá to, že solidárnost a přátelskost komunity freelancerů pomáhá snižovat pocit izolace. Freelanceři věří, že se pocit samoty a odloučení dá vždy vyřešit a často hledají podporu u svých kolegů z oboru. Dále jim pomáhá, když se naučí plánovat svůj čas a najdou vhodné pracovní místo. Do budoucna se nabízí validace určení vhodných proměnných a testování konstruktu, případně jeho doplnění o lepší popis kauzality. Doporučuje se věnovat zvláštní pozornosti vztahu odborné komunity k pocitu izolace.
Klíčová slova: self-management; sebevzdělávání; Izolace freelancerů; samota; freelancing; psychologie podnikání; teleworking; pracovní místo
Název práce: Isolation Of The Czech Online Marketing Freelancers
Autor(ka) práce: Popovičová, Jasmína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mareš, Jan
Oponenti práce: Andera, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Isolation respectively the isolated way of freelance work differentiates it from business and other types of working relationships. Until now, little attention has been paid to the topic due to an excessive fixation on the search for business success determinants and focusing on a number of partial problems solved, which affect freelancers.Method: Through eleven in-depth interviews with Czech online marketing freelancers, the goal was to better understand the issue from freelancers' viewpoint and to provide the insights needed for further research. In the first phase of the interview, freelancers described their story, including their experience as freelancers. Then they were asked additional questions about the specific moments that included the phenomenon.The result: The solidarity and friendship of the freelance community seem to help reduce the feeling of isolation. Freelancers believe that the feeling of loneliness and isolation can be always solved and often seeks support from their colleagues in the field. It also helps when to learn how to plan their time and find the right workplace for them. In the future, validation via finding the suitable variables and testing of the construct, or its addition to a better description of causality, is needed. It is recommended to pay special attention to the relationship between the professional community and the feeling of isolation.
Klíčová slova: loneliness; Isolation of freelancers; psychology of entrepreneurship; teleworking; self-development; workplace; freelancing; self-management

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 11. 2017
Datum podání práce: 16. 5. 2018
Datum obhajoby: 13. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64257/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: