České e-shopy na zahraničních trzích

Název práce: České e-shopy na zahraničních trzích
Autor(ka) práce: Dragounová, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novák, Radek
Oponenti práce: Loidl, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá působením českých e-shopů na zahraničních trzích. Popisuje současný stav e-commerce trhu v České republice a nastiňuje možný budoucí vývoj. Zároveň je popsáno přeshraniční elektronické obchodování, které zboží má potenciál k úspěchu pro zahraniční expanzi a do kterých zemí čeští obchodníci nejčastěji exportují. Fungování čtyř konkrétních firem v zahraničí je zde přiblíženo pomocí polostrukturovaného rozhovoru, který zároveň popisuje fungování logistických procesů jednotlivých firem. Státy, které vykazují největší potenciál pro úspěšnou zahraniční expanzi, tedy Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko, jsou analyzovány za použití PEST analýzy, která monitoruje faktory, které jsou relevantní pro podnikání v daných státech.
Klíčová slova: e-shop; zahraniční trh; bariéry vstupu; PEST analýza; e-commerce
Název práce: Czech e-shops on foreign markets
Autor(ka) práce: Dragounová, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novák, Radek
Oponenti práce: Loidl, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master´s Thesis focuses on the operation of Czech e-shops on foreign markets. It describes the current state of e-commerce market in the Czech Republic and outlines possible future development. At the same time, cross-border e-commerce is described, goods that has the potential for success for foreign expansion and in which countries Czech traders most often export. The operation of four specific companies abroad is brought to a close by a semi-structured interview, which also describes the functioning of the logistics processes of individual companies. Countries with the greatest potential for successful foreign expansion, ie Hungary, Romania and Bulgaria, are analyzed using a PEST analysis that monitors the factors that are relevant to business in the countries concerned.
Klíčová slova: e-commerce; e-shop; foreign market; barriers to entry; PEST analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra logistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 1. 2018
Datum podání práce: 8. 6. 2018
Datum obhajoby: 19. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65433/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: