Marketingová komunikace akademických knihoven

Název práce: Marketingová komunikace akademických knihoven
Autor(ka) práce: Wébrová, Diana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Pourová, Miroslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Akademické knihovny propagují své služby a zdroje různými způsoby, přičemž v posledních letech do své marketingové komunikace zařadily i sociální média. Cílem dvou dotazníkových šetření v této diplomové práci je zjistit, jaká je míra shody mezi komunikací akademických knihoven a preferencemi vysokoškolských studentů (tj. bakalářů a magistrů) v České republice v oblasti využívání sociálních médií. V návaznosti na to bylo zjišťováno, zda se akademické knihovny prezentují na adekvátních platformách sociálních médií a komunikují na nich takový typ obsahu, o jaký mají vysokoškolští studenti zájem. Z komparace výsledků obou výzkumů vyplynulo, že se komunikace knihoven a preference studentů poměrně shodují. Na základě porovnání reálné a očekávané komunikace na sociálních médiích poté autorka práce navrhla relevantní komunikaci pro pracovníky akademických knihoven na těchto platformách.
Klíčová slova: akademické knihovny; komunikace; sociální média; marketing; vysokoškolští studenti
Název práce: Marketing Communication of Academic Libraries
Autor(ka) práce: Wébrová, Diana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Pourová, Miroslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Academic libraries promote their services and also resources in different ways, including social media in recent years. The aim of the two questionnaire surveys in this diploma thesis is to find out the degree of consensus between the communication of academic libraries and the preferences of university students (i.e. bachelors and masters) in the Czech Republic in the field of using social media. Consequently, it has been investigated whether academic libraries are presenting on adequate social media platforms and communicating on them the kind of content that university students are interested in. Comparison of the results of both surveys revealed that the library communication and student preferences are quite similar. Based on comparison of real and expected communication on social media, the author of the thesis has then suggested a relevant communication for the staff of academic libraries on these platforms.
Klíčová slova: marketing; communication; social media; university students; academic libraries

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 10. 2017
Datum podání práce: 9. 12. 2018
Datum obhajoby: 30. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63663/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: