Analýza tvorby a realizace strategie v pivovarském odvětví

Název práce: Analýza tvorby a realizace strategie v pivovarském odvětví
Autor(ka) práce: Matúšová, Jitka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Tripes, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V posledních letech se na trhu objevují neustále další minipivovary, které si dříve nebo později budou muset vytvářet své strategie a konkurenční výhody. Podstata těchto konkurenčních výhod je tématem této práce. Cíl spočívá v analyzování strategie šesti vybraných minipivovarů a jejich následném porovnání. Pro tento cíl jsem stanovila dvě výzkumné otázky: „Jaká typologie strategií lze nejlépe uplatnit na odvětví minipivovarů?“ a „Co je podstatou strategií minipivovarů?“. K získání odpovědí na tyto otázky a dosažení cíle práce jsem využila metody hloubkových polostrukturovaných rozhovorů. Pro zpracování a následné analyzování rozhovorů jsem využila metody doslovné transkripce. V závěru diplomové práce uvádím z vybraných typologií tu nejvhodnější a zmiňuji jednotlivé konkurenční výhody zkoumaných minipivovarů.
Klíčová slova: konkurenční výhoda; strategie; konkurence; minipivovary
Název práce: Analysis of the creation and implementation of strategies in the brewing industry
Autor(ka) práce: Matúšová, Jitka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Tripes, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In recent years other mini-breweries have emerged on the market, which sooner or later will have to develop their strategies and competitive andvantages. The essence of these competitive advantages is the topic of this work. The aim is to analyze the strategies of the six selected mini-breweries and their subsequent comparison. For this purpose, I defined two research questions: "What typology of strategies can best be used in the mini-breweries sector?" and "What is the essence in mini-brewery strategies?". To get answers to these questions and to achieve the goal of my work, I used the methods of deep semi-structured interviews.I used literal transcription methods to process and then analyze the interviews. At the end of the thesis, I point out from the selected typologies the most appropriate and mention the individual competitive advantages of the examined mini-breweries.
Klíčová slova: competitive advantage; competition; mini-breweries; strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 3. 2017
Datum podání práce: 21. 12. 2018
Datum obhajoby: 21. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61142/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: