Vliv instore komunikace značek na nákupní chování spotřebitele

Název práce: Vliv instore komunikace značek na nákupní chování spotřebitele
Autor(ka) práce: Děd, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Čermáková, Elvíra
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem marketingové instore komunikace na nákupní chování spotřebitele. Cílem práce je zjistit, do jaké míry ovlivňuje komunikace v rámci druhotných umístění nákupní rozhodovací proces spotřebitele. Práce je zaměřena na spotřebitele obchodní společnosti Albert s.r.o.. Zvolené téma je řešeno pomocí pozorování, dotazníkového šetření a analýzy. Data jsou zpracována primárně pomocí aplikací Microsoft Forms a Microsoft Excel. Pro dotazování je použito online a také osobního ústního dotazování na konkrétní prodejně. V práci je poukázáno na konkrétní příklady instore komunikace z minulých měsíců. V rámci této závěrečné práce se podařilo dosáhnout uspokojivých výsledků. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, jak konkrétní instore komponenty ovlivňují nákupní chování spotřebitele. Největším přínosem této práce bylo potvrzení domněnek o vlivu druhotných umístění v rámci prodejní jednotky. Hlavním zjištěním je, že druhotné umístění bez akční prodejní ceny není správné řešení. Výsledky této práce umožňují aplikovat nové poznatky do reálných případů z pracovního prostředí a optimalizovat financování marketingových nástrojů. Zejména pak zaměření se na komunikaci primárně v rámci standardní regálové pozice.
Klíčová slova: instore; komunikace; marketing; retail; výzkum
Název práce: Influence of marketing instore communication on consumer buying behaviour
Autor(ka) práce: Děd, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Čermáková, Elvíra
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis focuses on the influence of marketing instore communication on consumer buying behaviour. The thesis aims to find out to what extent the communication within the secondary placement influences the consumer's decision-making process. It is focused primarily on the consumers of company Albert s.r.o. The chosen topic was dealt with observation, questionnaire survey and analysis. The data were processed primarily by using Microsoft Forms and Microsoft Excel. They were earned with online questioning and personal verbal questioning at a particular store for questioning. In this thesis, it is possible to find specific instore communication examples pointed out from previous months. The research has been conducted to find out how a particular in-store component affects consumer buying behaviour. The biggest benefit of this work was to confirm assumptions about the effect of secondary placements within the sales unit. The main result is that secondary placement without an action selling price is not the right solution. The conclusion of this work allows applying new knowledge to real cases from the work environment and optimising the financing of marketing tools, especially, focusing on communication primarily within the standard shelf position.
Klíčová slova: instore; marketing; communication; retail; survey

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 10. 2018
Datum podání práce: 17. 4. 2019
Datum obhajoby: 24. 5. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67513/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: