Podnikatelský plán cestovní kanceláře - gastronomické zájezdy

Název práce: Podnikatelský plán cestovní kanceláře - gastronomické zájezdy
Autor(ka) práce: Vrkoslavova, Karolína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Kalábová, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce představuje podnikatelský plán založení cestovní kanceláře se zaměřením na gastronomické zájezdy do Itálie. Práce volně navazuje na autorčinu bakalářskou práci „Gastronomický cestovní ruch v Itálii a jeho situace na českém trhu“. Autorka záměrně využívá některé pasáže v teoretické části a navazuje na zmíněné předpoklady země pro gastronomický cestovní ruch. Dále charakterizuje podnikatelské prostředí v České republice a představuje podnikatelský plán, jeho význam a strukturu. V praktické části aplikuje teoretické poznatky a vytváří podnikatelský plán pro nově zakládanou cestovní kancelář. Obsahuje charakteristiku společnosti, průzkum trhu, marketingovou a prodejní strategii, finanční plán a hodnocení úspěšnosti projektu. Průzkum trhu je proveden z pohledu nabídky a poptávky na českém trhu. Analýza nabídky je provedena formou vyhledání konkurenčně zaměřených cestovních kanceláří na českém trhu. Poptávka je zjišťována formou dotazníkového šetření. Takto postavený průzkum trhu již autorka vytvořila v bakalářské práci z roku 2016. Stejnou analýzu autorka provádí pro porovnání i v roce 2019. Vyhodnocením dat je následně zhodnocen vývoj trendů v této oblasti podnikání. Úspěšnost a rizika celého projektu jsou zkoumány a vyhodnoceny pomocí SWOT analýzy. Finanční plán podrobně rozebírá náklady, plánované tržby, výkaz zisků a ztrát a cash flow pro první 3. roky podnikání. Celá analýza je vypracována ve 3 variantách (optimistické, realistické a pesimistické), které uvažují různé scénáře, jak se podnikání může v průběhu let vyvíjet. V rámci celé práce jsou využívána data realistické varianty. Celý projekt založení cestovní kanceláře autorka obohacuje svými zkušenostmi s kulinárními kurzy v Itálii, svou láskou k této zemi a typické gastronomii. V závěru práce vyhodnocuje úspěšnost celého projektu a potvrzuje/ vyvrací stanovené výzkumné otázky.
Klíčová slova: gastronomie; cestovní kancelář; podnikatelský plán
Název práce: Business plan of travel agency - gastronomic tours
Autor(ka) práce: Vrkoslavova, Karolína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Kalábová, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis presents a business plan for establishing a travel agency with a focus on gastronomic tours in Italy. The thesis follows the author's bachelor thesis "Gastronomic Tourism in Italy and its situation on the Czech market". The author deliberately uses some passages in the theoretical part and builds on the above-mentioned assumptions of the country for gastronomic tourism. It further characterizes the business environment in the Czech Republic and presents the business plan, its importance and structure. In the practical part it applies theoretical knowledge and creates a business plan for a newly established travel agency. This part of the thesis contains company characteristic, market research, marketing and sales strategy, financial plan and evaluation of project success. Market research is conducted in terms of supply and demand on the Czech market. The analysis of the offer is made by searching for competing travel agencies on the Czech market. Demand is surveyed in the form of a questionnaire. The author created this market research in the bachelor thesis from 2016. The author performs the same analysis for comparison in 2019. The comparation of the data subsequently evaluates the development of trends in this area of business. The success and risks of the whole project are examined and evaluated by means of SWOT analysis. The financial plan discusses in detail the costs, planned sales, profit and loss account and cash flow for the first 3 years of business. The whole analysis is done in 3 variations (optimistic, realistic and pessimistic) that consider different scenarios of how business should evolve over the years. The realistic variant is then used in the whole work. The author enriches the whole project of establishing a travel agency with her experience with culinary courses in Italy, her love for this country and the typical gastronomy. In conclusion, the thesis evaluates the success of the whole project and confirms / refutes the research questions.
Klíčová slova: gastronomy; travel agency; business plan

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 2. 2018
Datum podání práce: 17. 4. 2019
Datum obhajoby: 30. 5. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64850/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: