Analýza sentimentu příspěvků sociální sítě Twitter

Název práce: Analýza sentimentu príspevkov sociálnej siete Twitter
Autor(ka) práce: Šťastná, Lenka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Chudán, David
Oponenti práce: Zamazal, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Nárast používania sociálnych sietí a tvorby ich obsahu jednotlivcami, zdieľanie názorov a vyjadrení k rôznym témam, či hodnotenie produktov bežnými užívateľmi má za následok zvýšený záujem o skúmanie týchto príspevkov, ich analýzu a ďalšie využitie. Fakt, že názor je jedným z hlavných ovplyvňovateľov ľudského správania si uvedomujú najmä firmy, ktorých image je ohrozený dnes najmä tým, že typické Word-of-Mouth nadobúda online podobu a jednotlivci ním môžu zasiahnuť oveľa väčšie množstvo ďalších ľudí a ovplyvniť ich postoj k danej firme. Firmy si tento trend uvedomujú a snažia sa zakomponovať nástroje, ktorými by tieto príspevky využitím analýzy sentimentu skúmali, do svojich procesov. Práve kvôli zvýšenému záujmu o tieto nástroje a problematiku analýzy sentimentu sa práca zaoberá teoretickými konceptmi a aplikáciou analýzy, kde hodnotí štyri online dostupné nástroje, porovnáva ich na základe bežnej funkcionality, ale aj tvorby analýzy pre jedenásť tém alebo produktov rôzneho druhu. Okrem porovnávania a vyhodnotenia nástroja s najlepšou funkcionalitou, za ktorý možno považovať nástroj Brand24, práca prináša aj náhľad na problémy, ktoré boli predstavené v teoretickej časti a identifikované aj počas tvorby konkrétnych analýz a to napríklad problém sarkazmu, štýlu písania na sociálnych sieťach alebo problém práce s komparatívnymi názormi.
Klíčová slova: názor; spracovanie prirodzeného jazyka; analýza sentimentu
Název práce: Sentiment Analysis of Twitter Data
Autor(ka) práce: Šťastná, Lenka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Chudán, David
Oponenti práce: Zamazal, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Increasing amount of user-generated content, sharing opinions and expressing views on different topics, reviewing products by ordinary users paired with the rise of social networks, result in increased interest in exploring these contributions, their analysis, and possible further use. The fact, that opinion is one of the biggest influencers of human behavior is recognized mainly by companies, whose image is threatened nowadays, mainly by increasing influence of a Word-of-Mouth, with individuals reaching wider audiences, shifting their attitudes towards a company. Companies are becoming aware of this and try to incorporate tools, which could examine these contributions, into their processes. It is because of the increasing interest in these tools and the problem of sentiment analysis, that this bachelor thesis deals with theoretical concepts and application of sentiment analysis, where it evaluates four online available tools, compares them not only based on basic functionality, but also performance in sentiment analysis creation for eleven topics or products of different types. Besides comparing the tools and evaluating the one with best performance and functionality, for which we can consider Brand24, this work brings into view issues presented in the theoretical part, but also identified during the creation of particular analysis, for example, the problem of sarcasm, style of writing on social networks or the problem with comparative opinions.
Klíčová slova: sentiment analysis; natural language processing; opinion
Název práce: Analýza sentimentu příspěvků sociální sítě Twitter
Autor(ka) práce: Šťastná, Lenka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Chudán, David
Oponenti práce: Zamazal, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Růst využívání sociálních sítí a tvorby jejich obsahu jednotlivci, sdílení názorů a vyjadřování k různým tématům nebo hodnocení produktů běžnými uživateli má za následek zvýšený zájem o zkoumání těchto příspěvků, jejich analýzu a další využití. Fakt, že názor je jedním z hlavních ovlivňovatelů lidského chování si uvědomují hlavně firmy, jejichž image je ohrožena dnes zejména tím, že typické Word-of-Mouth nabývá online podoby a jednotlivci jím můžou zasáhnout mnohem větší množství dalších lidí a ovlivnit jejich postoj k dané firmě. Firmy si tento trend uvědomují a snaží se zakomponovat nástroje, kterými by tyto příspěvky využitím analýzy sentimentu zkoumaly, do svých procesů. Právě z důvodu zvýšeného zájmu o tyto nástroje a problematiku analýzy sentimentu se práce zabývá teoretickými koncepty a aplikací analýzy, kde hodnotí čtyři online dostupné nástroje, porovnává je na základě běžné funkcionality, ale i tvorby analýzy pro jedenáct témat nebo produktů různého druhu. Krom porovnávání a vyhodnocení nástroje s nejlepší funkcionalitou, za který možno považovat Brand24, práce přináší i náhled na problémy, které byli představené v teoretické části a identifikované i během tvorby konkrétních analýz a to například problém sarkazmu, stylu psaní na sociálních sítích nebo problém práce s komparativními názory.
Klíčová slova: analýza sentimentu; zpracování přirozeného jazyka; názor

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačního a znalostního inženýrství

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 12. 2018
Datum podání práce: 5. 5. 2019
Datum obhajoby: 11. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68104/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: