Návrh využití sociálních sítí pro získání konkurenční výhody v oblasti turismu

Název práce: Návrh využití sociálních sítí pro získání konkurenční výhody v oblasti turismu
Autor(ka) práce: Sládek, Daniel
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Černý, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá tématem využití sociálních sítí jako konkurenční výhody pro společnost podnikající v oblasti turismu, jejímž hlavním prodejním kanálem mají být webové stránky společnosti. Obsah práce je zaměřen na získávání informací ze sociálních sítí, které používá široká veřejnost, a pak také sítí, které jsou zaměřené na oblast turismu, např. TripAdvisor. Cílem práce je navrhnout doporučení pro zlepšení konkurenčního postavení na základě informací získaných ze sociálních sítí. K dosažení tohoto cíle je nejdříve vypracována analýza vhodných nástrojů pro zpracování strukturovaných a nestrukturovaných dat a následně podle vybraných nástrojů je navržen postup získání dat ze sociálních sítí. Nakonec budu získané informace pro společnost interpretovat jako sadu doporučení pro zlepšení webové stránky.
Klíčová slova: Competitive Intelligence; sociální sítě; nestrukturovaná data; analýza sentimentu; analýza entit
Název práce: Suggestion how to use social networks as a competitive advantage in tourism
Autor(ka) práce: Sládek, Daniel
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Molnár, Zdeněk
Oponenti práce: Černý, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the use of social networks as a competitive advantage for companies carrying on business in tourism of which the main sales channel should be company websites. The content of the work aims at gathering information from social networks used by general public and also networks focusing on tourism, e.g. TripAdvisor. The aim of the work is to propose recommendations to improve competitive position based on information gathered from social networks. To reach this aim, an analysis of appropriate tools for processing structured and unstructured data is made and subsequently a procedure of obtaining data from social networks is proposed in accordance with the selected instruments. Finally, I will interpret the information obtained for companies as a set of recommendations to improve their websites.
Klíčová slova: unstructured data; social networks; Competitive Intelligence; sentiment analysis; entit analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 3. 2019
Datum podání práce: 21. 11. 2019
Datum obhajoby: 3. 2. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69048/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: