Umělecké dílo ve formě virtuální reality a jeho uplatnění ve veřejné prezentaci

Název práce: Umělecké dílo ve formě virtuální reality a jeho uplatnění ve veřejné prezentaci
Autor(ka) práce: Šrubařová, Adéla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Janištinová, Anna
Oponenti práce: Prokůpek, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se věnuje tématu umělecké tvorby ve virtuální realitě a jejího uplatnění ve veřejné prezentaci. V teoretické části je tato problematika dána do souvislosti s historickým vývojem virtuální reality (VR), specifikací umělecké tvorby ve VR a přehledem dostupného VR zařízení. Dále je rozebrán teoretický pohled na proces vzniku díla, management výstavní činnosti a také otázku archivace, prodeje a sběratelství VR uměleckých děl. Opomenuto není ani téma autorského práva. Druhá část práce posléze rozebírá tato specifika z praktického hlediska na základě reálných zkušeností českých odborníků a umělců a odpovídá na stanovené výzkumné otázky týkající se specifik vzniku, prezentace a archivace uměleckých děl ve VR, pozitiv a negativ práce s těmito díly, jak z pohledu zástupců institucí prezentujících VR tvorbu, tak i z pohledu umělců samotných. Součástí je také pohled na současnou situaci využívání VR v umělecké sféře a predikce dalšího vývoje z pohledu odborníků a umělců. Práce využívá dostupných informací z tištěných a elektronických zdrojů a z uskutečněných rozhovorů.
Klíčová slova: Muzeum umění; Umělecké dílo ve formě virtuální reality; Tilt Brush; Výstavní činnost; Virtuální realita
Název práce: Artwork in the form of virtual reality and its application in public presentation
Autor(ka) práce: Šrubařová, Adéla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Janištinová, Anna
Oponenti práce: Prokůpek, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master´s thesis covers the topic of artwork in virtual reality and its application in public presentation. On the theoretical side, the thesis traces the historical development of virtual reality (VR), examines the process of creating art in VR, surveys available VR equipment and the management of exhibition activities, and deals with the question of archiving and selling VR artworks. The issue of copyright is not omitted either. The practical part then analyzes these specifics from a practical point of view based on the real experience of czech experts and artists and answers the stated research questions concerning the specifics of the creation, presentation and archiving of VR artworks, positives and negatives of working with these types of artworks not only from the perspective of the representatives of institutions presenting VR but from the artists´ point of view as well. The thesis also includes an overview of the current situation of the usage of VR in the artistic sphere and a prediction of further development from the experts´and artists´ point of view. The work uses available information from printed and electronic sources and from conducted interviews.
Klíčová slova: Artwork in the form of virtual reality; Tilt Brush; Exhibition activites; Art Museum ; Virtual reality

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 10. 2019
Datum podání práce: 5. 12. 2019
Datum obhajoby: 23. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71110/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: