Rozhodování spotřebitele při výběru hypotečního produktu

Název práce: Rozhodování spotřebitele při výběru hypotečního produktu
Autor(ka) práce: Krejčí, Roman
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Löster, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je vyhodnotit kritéria, které jsou pro spotřebitele rozhodující při výběru hypotečního produktu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje pojmy o hypotečním úvěru, jednotlivá kritéria hypotečního úvěru a také historii vývoje hypotečního trhu. Ke zjištění důležitostí kritérií bylo využito dotazníkové šetření. Vyhodnocení bylo provedeno na základě získaných dat, jehož součástí je i vyhodnocení stanovených výzkumných hypotéz. Autor práce došel k závěrům, že nejdůležitějšími kritérii při výběru hypotečního produktu je výše úrokové sazby, nízká administrativní zátěž a fixace úrokové sazby. Na závěr byly sepsány návrhy a jednotlivá doporučení k vyhodnoceným kritériím hypotečního produktu, na jejichž základě jde sestavit úspěšná marketingová strategie nebo je lze využít v komunikaci s klienty ve finančním odvětví.
Klíčová slova: banka; úvěr; hypotéka; fixace; úroková sazba
Název práce: Consumer decision-making when choosing a mortgage product
Autor(ka) práce: Krejčí, Roman
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Löster, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor’s thesis is to evaluate criteria that are crucial for customers choosing mortgage product. The bachelor’s thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part contains terms about a mortgage loan, individual criteria of a mortgage loan and also the history of mortgage market development. A questionnaire survey was used to determinate the importance of the criteria. The evaluation was carried out based on the obtained data, which also includes the evaluation of stated research hypotheses. The author concludes that the most important criteria in choosing a mortgage product are the interest rate, low administrative burden and interest rate fixation. In conclusion, suggestions and individual recommendations for the evaluated criteria of mortgage product were made, based on which a successful marketing strategy could be developed or could be used in communication with clients in the financial sector.
Klíčová slova: mortgage; interest rate; loan; bank; fixation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 9. 2019
Datum podání práce: 6. 12. 2019
Datum obhajoby: 15. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70581/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: