Vliv psychic distance na nákupní rozhodovací proces české Generace Y při koupi digitálních produktů

Název práce: Vliv psychic distance na nákupní rozhodovací proces české Generace Y při koupi digitálních produktů
Autor(ka) práce: Václavková, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Hrečka, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je poskytnout první náhled na fenomén vlivu vnímané psychic distance na rozhodovací proces při koupi digitálních produktů. Jelikož tato oblast nebyla doposud dostatečně výzkumně zmapovaná, a tudíž tak chybí odborná literatura na jejíž základě by bylo možné stavět, bylo v rámci diplomové práce využito kvalitativní metody sběru dat, přesněji hloubkových rozhovorů. Z analýzy dat poskytnutých v rámci těchto rozhovorů byl vyvozen vliv psychic distance na nákupní rozhodovací proces českých mileniálů při koupi digitálních produktů. Vliv psychic distance se na základě těchto dat jeví jako výrazně eliminovaný v porovnání s tradičním offline prostředím, či nákupem fyzických produktů v online prostředí. Z rozhovorů vyplývá, že pro české mileniály se vnímaná psychic distance liší s velikostí finančního závazku, subjektivními preferencemi a existencí pozitivních referencí. Dále byly v rámci této diplomové práce identifikovány faktory, které mají významný vliv na celkovou vnímanou psychic distance. Za takovéto faktory lze považovat především jazyk, ve kterém je digitální produkt poskytován, důvěra v legislativní prostředí a vnímaná technologická vyspělost státu, ze kterého pochází poskytovatel daného digitálního produktu. Je nutno zdůraznit, že pro zobecnění výsledků diplomové práce je zapotřebí dalších kvantitativních studií, které ověří validitu výsledků této práce.
Klíčová slova: Psychic Distance; Digitální produkty; Nákupní rozhodovací proces; Generace Y
Název práce: The impact of psychic distance on purchasing decision-making process of Czech Generation Y while purchasing digital products
Autor(ka) práce: Václavková, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Hrečka, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to provide a first insight into a phenomenon of how perceived psychic distance influences a decision-making process when purchasing digital products. Since this area has not been sufficiently researched so far and therefore there is existence of literature gap, was within this thesis utilized a qualitative method of data collection, more precisely in-depth interviews. From the analysis of the data provided during these interviews, the influence of psychic distance on the decision-making process of the Czech millennials within the purchase of digital products was deduced. Based on this data, the effect of psychic distance seems to be significantly eliminated in comparison with a traditional offline environment or a purchase of physical products within the online environment. The interviews show that for Czech millennials the perceived psychic distance differs with the size of the financial commitment, the subjective preferences and the existence of positive references. Furthermore, factors that have a significant influence on the overall perceived psychic distance have been identified in this thesis. Such factors include, in particular, the language in which the digital product is provided, trust in the legislative environment and the perceived technological maturity of the country of origin of the digital product provider. It is necessary to emphasize that in order to generalize the results of the thesis further quantitative studies are needed to verify the validity of the results of this thesis.
Klíčová slova: Generation Y ; Psychic Distance; Digital Products; Purchasing decision-making process

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 6. 2019
Datum podání práce: 6. 12. 2019
Datum obhajoby: 28. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70123/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: