Vývoj multiplayerové webové hry za využití frameworku Phaser

Název práce: Vývoj multiplayerové webové hry za využití frameworku Phaser
Autor(ka) práce: Hanuš, Ondřej
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vojíř, Stanislav
Oponenti práce: Nguyen, Viet Bach
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Webové technologie se neustále vyvíjejí a s nimi i možnosti multimediální zábavy, mezi kterépatří také počítačové hry. K jejich vývoji je možné využít herních frameworků, které slibujíulehčení jejich tvorby již připra ve nými nástroji. Bakalářská práce se zabývá otázkou výhoda nevýhod, které přináší použití konkrétního herního frameworku ve srovnání s přístupem,ve kterém je hra implementována za pomoci nativních technologií.Cílem práce je návrh a realizace webové multiplayerové hry za využití frameworku Phaser.Tento proces je dále porovnáván s vývojem hry v čistém JavaScriptu. K dosažení vytýčeného cíle byl nejpr ve vytvořen návrh herních mechanismů a komponent pro implementacizamýšlené hry. Pro tuto hru byly použity technologie Node.js pro chod ser ve ru, Socket.IOke komunikaci mezi klienty a knihovny Express pro ulehčení práce s HTTP dotazy. K ukládánívýsledků byla použita databáze MongoDB. Klientská část byla zhoto ve na ve frameworkuPhaser. Součástí tvorby bylo dále navržení a tvorba grafických komponent za pomoci nástrojePiskel. Na základě získaných zkušeností autora byly nalezeny výhody a nevýhody obou postupů vývoje.Výsledná hra byla umístěna na ve řejně dostupnou internetovou stránku a byla vyzkoušenaskupinou testerů. Na základě jejich odezvy byly odstraněny zásadní chyby aplikace. Při porovnání přístupů vývoje byla zjištěna výhoda frameworku spočívající v množství postačujícíchznalostí potřebných pro vývoj hry, v čase a práci ušetřené při vývoji a dále v podpoře komunity při jejím vývoji. Výhodou použití čistého JavaScriptu je naopak volnost při volbětechnologií a řešení specifických problémů hry. Dále je výhodou i kontrola nad celým systémem hry a jeho možné úpravy
Klíčová slova: multiplayerová hra; Phaser; Herní framework; multiplayerová hra; Express; Socket.IO; Node.js; MongoDB
Název práce: Multiplayer web game development by using Phaser framework
Autor(ka) práce: Hanuš, Ondřej
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vojíř, Stanislav
Oponenti práce: Nguyen, Viet Bach
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
With the ad ve nt of online multimedia entertainment, web technologies are becoming more and more important in the e ve ryday li ve s of people around the world. One of their possible use cases is the creation of online video games. The de ve lopers can choose one of the available frameworks, with ready-made tools for the easier creation of these games. This thesis aims to discuss the advantages and disadvantages of utilising certain game framework, in comparison to the implementation by nati ve technologies. The aim of this work is to design an online multi-player game, by using the Phaser framework. In parallel, this process is also compared to the de ve lopment of the same game, by using pure JavaScript. Before programming itself, the set of game mechanisms and components for the implementation of the game were created. For the game, the following technologies were used: Node.js as a ser ve r, Socket.IO for communication between the clients, and Express library for easier work with HTTP requests. Furthermore, the MongoDB database was used for storing the high score values, and the client-side was designed using Phaser framework. Lastly, the creation of the graphics components of the game was done in Piskel app.Based on the experience gained during the creation of the game, the advantages and disa- dvantages of the two different de ve lopment methods were found, and are described further in this work. The finished ve rsion of the game was uploaded to a public ser ve r where it was played by a group of testers. Main bugs were fixed in response to their feedback. By comparing the pros and cons of the two de ve lopment methods mentioned abo ve , the main advantage of utilising the Phaser framework seems to be the amount of programming knowledge, time and work needed for achieving the final result. Additionally, the le ve l of support from the Phaser community seems to be of great advantage. On the other hand, the benefit of using pure JavaScript is the freedom of choice when it comes to technologies, its usefulness when dealing with the niche problems of the game, as well as the amount of control of the whole system and its possible adjustments.
Klíčová slova: multiplayer game ; game framework; Express; Socket.IO; Node.js; Phaser

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačního a znalostního inženýrství

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 2. 2019
Datum podání práce: 9. 12. 2019
Datum obhajoby: 4. 2. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68543/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: