Vliv informací na spotřební chování na trhu s nealkoholickými nápoji

Název práce: Vliv informací na spotřební chování na trhu s nealkoholickými nápoji
Autor(ka) práce: Strašíková, Monika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Fiala, Roman
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřena na vliv informací na trhu s nealkoholickými nápoji v České republice. Práce zkoumá spotřebitelské chování osob ve věkové kategorii 20–25 let a současně zjišťuje preference, názory a postoje konzumentů. Primárně se zaměřuje na problematiku racionality při spotřebě konkrétního nealkoholického nápoje. V diplomové práci jsou použity techniky marketingového výzkumu, a to dotazníkové šetření (n=113) a experiment (n =26) provedený na řízené degustaci 100 % pomerančových džusů. Výstupem práce je identifikace hlavních faktorů ovlivňující spotřební chování a ověření předpokladu racionality při spotřebě na trhu s nealkoholickými nápoji. Následujícím výstupem jsou pak návrhy a doporučení pro prodejce/ výrobce za účelem zvýšení prodeje.
Klíčová slova: iracionalita; spotřební chování; nealkoholické nápoje; rozhodování
Název práce: The Influence of Information on Consumer Behaviour in Soft Drinks Market
Autor(ka) práce: Strašíková, Monika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Fiala, Roman
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on the way information influences the soft drinks market in the Czech Republic. It examines consumer behaviour of persons in the “20 to 25 years” age bracket and at the same time ascertains the consumers’ preferences, opinions, and attitudes. Its primary concern is the issue of rationality in relation to the consumption of a particular soft drink. The thesis employs marketing research techniques, namely questionnaire survey (n=113) and trial (n=26) conducted during a controlled tasting of 100% orange juices. The research identifies the main factors influencing consumer behaviour and checks the rationality assumption regarding consumption in soft drinks market. This leads to suggestions and recommendations for sellers/manufacturers to maximize their sales.
Klíčová slova: consumer behaviour; soft drinks; decision-making; Irrationality

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 4. 2018
Datum podání práce: 18. 12. 2019
Datum obhajoby: 3. 2. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65888/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: