Ocenení podniku Mlékárna Kunín a.s

Název práce: Ocenenie podniku Mlékárna Kunín a.s
Autor(ka) práce: Matejov, Peter
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Maříková, Pavla
Oponenti práce: Dvořák, Jan
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom tejto diplomovej práce je stanoviť trhovú hodnotu spoločnosti Mlékárna Kunín a.s., ktorá sa zaoberá výrobou mliečnych výrobkov a ich distribúciou primárne na český a slovenský trh. Hodnota spoločnosti je stanovená k 1. januáru 2018. V úvode je oceňovaná spoločnosť predstavená a práca je ďalej rozdelená na 5 hlavných kapitol. Prvá kapitola sa zaoberá strategickou analýzou, na ktorú ďalej nadväzuje finančná analýza. V ďalšej časti sú analyzované generátory hodnoty, na ktorých základe je následne zostavený finančný plán spoločnosti. V záverečnej časti dochádza k oceneniu samotnej spoločnosti pomocou výnosovej metódy – DCF Entity s pokračujúcou hodnotou na úrovni Exit Value. Doplnkovou metódou ocenenia je metóda trhového porovnania v podobe odvetvových multiplikátorov.
Klíčová slova: Ocenenie; DCF Entity; Exit Value; Mlékárna Kunín; finančná analýza; strategická analýza; generátory hodnoty; finančný plán; metóda trhového porovnania
Název práce: Valuation of Mlekarna Kunin a.s
Autor(ka) práce: Matejov, Peter
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Maříková, Pavla
Oponenti práce: Dvořák, Jan
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this diploma thesis is to determine the market value of the company Mlékárna Kunín a.s. which produces dairy products and distributes them primarily to czech and slovak market. The value of the company is set at 1st of January 2018. At the beginning, the subject company is introduced and then thesis is divided into 5 key chapters. The first chapter deals with strategic analysis which is followed by financial analysis. The value drivers are analysed in the next chapter based on which the financial plan of the company is subsequently created. The final chapter focuses on the valuation of the company itself using the income approach – DCF Entity method with the continuing value in the form of Exit Value. Additional method used to support the previous valuation is the market comparison method with the use of sector multipliers.
Klíčová slova: DCF Entity; Exit Value; Mlekarna Kunin; financial analysis; strategic analysis; valuation; value drivers; financial plan; market comparison method
Název práce: Ocenení podniku Mlékárna Kunín a.s
Autor(ka) práce: Matejov, Peter
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Maříková, Pavla
Oponenti práce: Dvořák, Jan
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem této práce je stanovit tržní hodnotu společnosti Mlékárna Kunín a.s., která se zabývá výrobou mléčných výrobků a jejich distribucí primárně na český a slovenský trh. Hodnota společnosti je stanovena k 1. lednu 2018. V úvodu je oceňována společnost představena a práce je dále rozdělena na 5 hlavních kapitol. První kapitola se zabývá strategickou analýzou, na kterou dále navazuje finanční analýza. V další části jsou analyzovány generátory hodnoty, na kterých základě je následně sestaven finanční plán společnosti. V závěrečné části dochází k ocenění samotné společnosti pomocí výnosové metody - DCF Entity s pokračující hodnotou na úrovni Exit Value. Doplňkovou metodou ocenění je metoda tržního srovnání v podobě odvětvových multiplikátorů.
Klíčová slova: DCF Entity; Exit Value; ocenění; Mlékárna Kunín; finanční analýza; strategická analýza; generátory hodnoty; finanční plán; metoda tržního srovnání

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Finance a oceňování podniku
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra financí a oceňování podniku

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 6. 2017
Datum podání práce: 2. 1. 2020
Datum obhajoby: 17. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62366/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: