Vliv mindfulness na ekonomické vzdělávání
Název práce: | Vliv mindfulness na ekonomické vzdělávání |
---|---|
Autor(ka) práce: | Štěpánová, Petra |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Vacínová, Tereza |
Oponenti práce: | Pavera, Libor |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce shrnuje poznatky o mindfulness a představuje specifika a možnosti jeho využití v práci se studenty ekonomického zaměření. Uvádí některé programy založené na mindfulness využívané v klinické i školní praxi. Dále tato práce uvádí stručné zhodnocení studií, které sledují vliv těchto programů na různé aspekty vzdělávání. Značná část této práce podrobně popisuje průběh Relational Mindfulness Training programu. Empirická část definuje kvantitativní zkoumání vlivu RMT kurzu na vybrané aspekty vzdělávání u studentů VŠE a prezentuje porovnání situace před absolvováním kurzu a po něm. Na základě párového T-testu bylo zjištěno, že RMT má statisticky významný vliv při studiu, zejména pak na zvládání stresu, schopnost udržení pozornosti při studiu a práci s prokrastinací. |
Klíčová slova: | prokrastinace; RMT; Mindfulness; stres; pozornost |
Název práce: | The effect of mindfulness on economic education |
---|---|
Autor(ka) práce: | Štěpánová, Petra |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Vacínová, Tereza |
Oponenti práce: | Pavera, Libor |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis summarizes findings about mindfulness and presents specifics and possibilities of its use in work with students of economical field of studies. It describes mindfulness programs used in clinical practise, as well as at schools. Furthermore, it provides a brief evaluation of the studies, that focuses on the impact of these programs on various aspects of education. Main part of this thesis describes the Relational Mindfulness Training program. The empirical part defines a quantitative examination of the impact of RMT on selected aspects of education. It also compares figures before the RMT course and after that. Based on the paired T-test, it was found that RMT has statistically significant impact on the studying, especially with regard to stress, paying attention and dealing with procrastination. |
Klíčová slova: | RMT; procrastination; attention; Mindfulness; stress |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 2. 3. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 1. 2020 |
Datum obhajoby: | 6. 2. 2020 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/65186/podrobnosti |