Vliv influencer marketingu na nákupní rozhodování spotřebitele

Název práce: Vliv influencer marketingu na nákupní rozhodování spotřebitele
Autor(ka) práce: Hamrlová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Šrámková, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá tématikou influencer marketingu, jakožto komunikačního nástroje, přičemž zkoumá a identifikuje jeho vliv na nákupní rozhodování spotřebitelů. Daná práce si v první řadě klade za cíl vyhodnotit, skrze jaké prostředky lze zvýšit nákupy daného produktu či služby za pomocí influencer marketingu. V druhé řadě práce zjišťuje dopad veřejně přiznané spolupráce influencerů na propagaci výrobku či služby. V teoretické části jsou za pomocí odborné literatury definovány pojmy týkající se influencer marketingu, spolu s poznatky ohledně procesu nákupního rozhodování. K naplnění cílů bylo využito kvalitativního výzkumu v podobě analýzy zahraničních a domácích studií a výzkumů. Dále byl realizovaný kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření, který byl distribuovaný mezi českými uživateli sociálních sítí, a který byl následně vyhodnocený za pomocí regresní analýzy.
Klíčová slova: Influencer; marketingová komunikace; marketing; sociální sítě; online marketing
Název práce: Effect of influencer marketing on consumers´ purchase decision making
Autor(ka) práce: Hamrlová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Šrámková, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis is concerned with the topic of influencer marketing as a communication tool, whereas it investigates and identifies its effects on consumers´ purchase decision making. The main goal of this thesis is to assess, which means can be used to increase purchase of given product or service using influencer marketing. Secondly the thesis investigates impact of publicly exposed cooperation of the influencer on product or service promotion. Using expert literature theoretical part of the thesis defines terms related to influencer marketing, together with findings about purchase decision making process. Quantitative research, namely analysis of foreign and local studies and research, was used to reach the set goals. Furthermore, a quantitative research in a form of survey was carried out. This survey was shared among Czech social network users and consequently it was evaluated using regression analysis.
Klíčová slova: Influencer; marketing; social networks; marketing communication; online marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 6. 2019
Datum podání práce: 4. 4. 2020
Datum obhajoby: 25. 5. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68846/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: