Positioning jako strategický nástroj plánování firmy

Název práce: Positioning as a Strategic Marketing Planning Tool
Autor(ka) práce: Lhotáková, Markéta
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Klosová, Anna
Oponenti práce: Sato, Alexej; Zadražilová, Dana; Sailer, Helmut
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Positioning is an important tool of marketing planning and brand building on the market. Positionig is a streategy that helps marketers to differentiate the brand from those of competition and creaete unique brand perception in minds of target consumers. In a proces of positioning development four core elements must be defined and analyzed -- target consumer, unique consumer benefit which brand offeres to the target consumer, brand and its brand equity and competitors from whom we want to differentiate the brand. In my dissertation I address both, theoretical attitudes toward positioning and its definition, as well as practical application of theoretical conclusions in case study from corporate practice
Klíčová slova: brand management; marketing planning ; positioning ; target consumer; consumer benefit
Název práce: Positioning jako strategický nástroj plánování firmy
Autor(ka) práce: Lhotáková, Markéta
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Klosová, Anna
Oponenti práce: Sato, Alexej; Zadražilová, Dana; Sailer, Helmut
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Positioning je důležitým nástrojem strategického marketingového plánování a budování značky na trhu. Strategie positionigu si klade za cíl odlišit značku od konkurence a vytvořit jedinečný obraz značky v mysli cílových spotřebitelů. V rámci tvorby positioningu identifikujeme a analyzujeme čtyři základní kameny - cílového spotřebitele, jedinečný užitek, který značku (produkt dané značky) tomuto cílovému spotřebiteli nabízí a kterým ji odlišuje od konkurence, hodnotu značky (brand equity) a konkurenční referenční rámec. Ve své práci se zabývám nejen teoretickými přístupy k positioningiu a jeho definicí, ale i aplikací teoretických závěrů na konkrétním případu z praxe
Klíčová slova: cílový spotřebitel; užitek spotřebitele; řízení značky; marketingová strategie; positioning

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní ekonomické vztahy
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2001
Datum podání práce: 15. 8. 2008
Datum obhajoby: 19. 9. 2008
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/14009/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: