Comparation of Business Plan and Business Reality: Design Towels Entering Czech Market

Název práce: Comparation of business plan and business reality: Design Towels entering Czech market
Autor(ka) práce: Tabernaus, Miroslav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvořáček, Jiří
Oponenti práce: Nicolaysen, Andreas
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The targets of this Master thesis were to analyse the mistakes that an entrepreneur tends to make when creating a business plan, and make recommendations on how to avoid these mistakes. The method used was empirical learning, i.e. the author has created a business plan, started the new venture, and six months later analysed the deviations of business plans from the business reality. As the main reasons for deviations were named poor market research, no contractual agreements on minimum performance of a business partner, mistakes in an internet research of competition and of legal requirements, and over-optimistic expectations. The recommendations to new entrepreneurs also included creation of an assumption tree, a detailed sales plan, scenarios for normally unexpected situations and finding ways to avoid high fixed costs in the beginning. The overall finding was that business planning is a wortwhile activity.
Klíčová slova: business plan; business reality; entrepreneur
Název práce: Comparation of Business Plan and Business Reality: Design Towels Entering Czech Market
Autor(ka) práce: Tabernaus, Miroslav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvořáček, Jiří
Oponenti práce: Nicolaysen, Andreas
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce bylo analyzovat chyby, které podnikatelé dělají při vytváření podnikatelského plánu, a doporučit způsoby, jak se tímto chybám vyhnout. Metoda, použitá pro zkoumání, byla empirické učení, kdy autor vytvořil podnikatelský plán, začal nový podnik a po šesti měsících analyzoval odchylky plánu od podnikatelské skutečnosti. Za hlavní příčiny odchylek byly pojmenovány nedostatečný průzkum trhu, neexistence smluvních ujednání o minimálním požadovaném výkonu obchodního partnera, chyby v internetovém průzkumu konkurence a právních náležitostí a příliš optimistické očekávání. Doporučení začínajícím podnikatelům též zahrňovali vytvoření stromu předpokladů, detailního plánu prodeje, scénářů pro jinak neočekávané situace a vyhnutí se fixním nákladům v začátcích. Celkové zjištění práce je, že vytvoření dobrého podnikatelského plánu se vyplatí.
Klíčová slova: začínající podnik; podnikatelská realita; podnikatelský plán

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikové ekonomiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 10. 2010
Datum podání práce: 8. 5. 2011
Datum obhajoby: 30. 5. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/30485/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: